Pravijo mu urbani lovec, za katerega je življenje v velemestu avantura. Shooting brake je nedvomno izzivalen križanec med kupejem in karavanom, ki stil
postavlja v ospredje in sama oznaka se navezuje na obliko avta, ki ima daljšo
streho od običajnega kupeja ali športnega vozila. Kljub vsemu je to kupe,
štirivratni, ki je nastal na modelski različici razreda A, sorodstvo pa si deli
tudi z mercedesovim CLS-om (ta je bil predstavljen dve leti nazaj, s podobno
oblikovno rešitvijo in enakim dodatnim imenom), a predstavljeni novinec je od slednjega po dimenzijah
manjši in bolj kompakten, pa tudi cenejši.
Notranjost je večja, prostor za glavo so povečali za štiri
centimetre, zadek se strmo spušča in zliva s seksi zadnjimi lučmi, medtem ko
privzdignjena maska spredaj daje novemu CLA-ju všečen, rahlo agresiven videz.
To še vedno ne bo v pretirano uteho nekoliko višje raščenim sopotnikom zadaj,
saj je prostora za kolena za take ljudi še vedno premalo. In čeprav bi načeloma
zadaj lahko sedeli trije, je v resnici prostor odmerjen za udobno vožnjo dveh
ljudi.
Podaljšana streha daje CLA-ju tisto, kar si je najbrž nemški
proizvajalec tudi zadal: usklajeno razmerje proporcev od maske do zadka in
kapljično obliko, ki se dobro prilega cesti. Pri osnovnem modelu, ki ni tako
nabildan z močjo, se bo 30 kilogramov težji zadek vseeno nekoliko poznal,
medtem ko bi CLA 45 AMG, najšportnejša od različic, z vsemi tereni in zahtevami
zlahka opravil.
Dragica Sušnik na testni vožnji z novim nemškim ponosom |
Na testu sem imela modelsko različico CLA 220 CDI z
dizelskim pogonom in v gorsko sivi barvi, ki je s slogom in uglajeno drsela skozi ovinke od Domžal
proti opatijski rivieri. Opazovalci, nasproti vozeči in mimoidoči si niso mogli
pomagati, da ne bi gledali, saj CLA shooting brake s svojo dinamično podobo
vleče poglede nase kot magnet.
In kaj sploh naj bi pomenil 'Shooting Brake'? Gre
za oznako karoserije, ki je ime dobila v Veliki Britaniji pred več kot
stoletjem, take karoserije so nadeli na avtomobile, s katerimi so se vozili lovci.
Dediščini primerno so novi CLA shooting brake poimenovali ‘urbani lovec’ in
zdaj tudi vemo, zakaj. Na klasičen lov divjadi se s takim lepotcem najbrž ne
bomo vozili, lahko pa se podamo v urbano džunglo in plenimo poglede ali –
odvisno od preferenc – ulovimo kaj ali koga, ki (kar) nam je všeč.
Kot pravijo pri uvozniku, to je Autocommerce, novi CLA shooting brake na sodoben način interpretira čutno čistost in združuje kupe s podaljšanim zadkom. S slednjim se je
povečala tudi prostornina prtljažnika, ki ga lahko voznik in sopotniki
prilagajajo svojim potrebam na več načinov. Zadostovalo bo tako za krajše
relacije in nakupe (495 litrov) kot tudi za dolga potepanja (do 1354 litrov s
povsem zloženimi zadnjimi sedeži). Ne glede na obilen zadek pa je količnik upora
proti vetru zgolj 0,26, kar pomeni, da ta avto res drsi kot puščica na svojem
lovu proti plenu. Vsekakor je občutek vožnje agilen in atletski, medtem ko je
zunanji videz zelo prepričljiv.
CLA shooting brake prihaja na trg v več modelskih različicah
(AMG, Urban edition, posebna edicija, omenjena v nadaljevanju), z različnimi
motorji in bodisi z ročnim šeststopenjskim bodisi dvosklopčnim samodejnim
sedemstopenjskim menjalnikom. Pri močnejših verzijah so vsi menjalniki
avtomatski. Posebna edicija OrangeArt Edition bo na voljo samo ob začetku prodaje in
kombinira elemente iz linije AMG z dodatkom Night Package, kar temu modelu daje
zlobno športen pridih, vključno z nezgrešljivimi aluminijastimi večnapernimi
kolesnimi obroči v črni barvi s strateškim dodatkom oranžne.
Za najzahtevnejše CLA shooting brake prihaja na voljo tudi v
različici 45 AMG, ki iztiska izpod pokrova spoštljivih 360 konjskih moči, pogon
pa ima na vsa štiri kolesa. Kajpak pa je njegova cena znatno višja: 57.110
evrov bo treba pripraviti. Novi CLA shooting brake, ki so ga premierno na stari
celini predstavili januarja letos, pri nas pa za lifestyle novinarje na posebnem dogodku,
o katerem sem že pisala, je na naš trg uradno prišel marca.
Novost so pri
stuttgartski zvezdi namenili bolj dinamični, urbani in trendovski populaciji, ki
je pripravljena za ta avto odriniti od 28.260 evrov naprej (osnovni model
CLA 180 shooting brake), izbirali pa bodo lahko med štirimi bencinskimi in
dvema dizelskima štirivaljnima motorjema. Avto, ki sem ga imela na testu, CLA
220 CDI shooting brake s 130 kW moči, stane 37.060 evrov.
Vse fotografije: Dragica Sušnik©
Vse fotografije: Dragica Sušnik©
Ni komentarjev:
Objavite komentar