sobota, 25. julij 2015

Na testu: novi mercedes B

Mercedes-benz razreda B je kompaktni enoprostorec srednje velikosti, katerega cena se giblje okoli 25 evrskih tisočakov ob solidni osnovni opremi. Različica 180 CDI, ki sem jo imela na testu, je namenjena po splošni oceni zlasti mladim družinam in aktivnim posameznikom, ki si želijo udobje, varnost in obenem statusni simbol stuttgarske zvezde.
Motor na testu je bil 1,5-litrski dizelski štirivaljnik z 80 kW moči in povprečno porabo okoli 6,3 litra na sto kilometrov. Novi B 180 CDI ima enako moč kot njegov tri leta starejši predhodnik, leta 2012 predstavljeni B, s to razliko, da je velikost motorja sedaj znižana z 1,8 na 1,5 prostornine ob enakem navoru 260 Nm (motor je iz Renaultovega razvojnega oddelka), toda ta prime v nižjem območju vrtljajev.
Zaradi manjšega motorja (ob še vedno enaki moči, tega ne gre zanemariti) je tudi poraba goriva varčnejša, k čemur pripomore še tipka za samodejno ugašanje motorja, ko avto stoji v prometu. K manjši porabi nekaj prispeva tudi aerodinamika; koeficient zračnega upora je namreč zgolj 0,24, česar najbrž ne bi pričakovali od avtomobila, ki je na videz in po uporabi tako ‘praktičen’.
V primerjavi s prvim modelom razreda B se novinec oblikovno razlikuje od predhodnika (žarometi z LED obrobo, obrnjena rešetka). LED obrobi žarometov z modro svetlobo pozdravita voznika, po odpiranju vrat se letvi na pragovih osvetlita z napisom Mercedes-Benz, v notranjosti nas pričaka ambientalna osvetlitev (možnost nastavitve na 12 načinov), kar vse prispeva k občutku, da vozimo avto iz premium razreda.
Lahko bi dejali, da kratica B v primeru novinca pomeni – boljše. Avto je praktičen in všečen, če boste pozorni, boste ugotovili, da platformo in interier tega modela ponavlja tudi novi razred mercedesa A (katerega predstavitev bo letos jeseni). Meglenke so po novem vključene v paket visokozmogljivih LED žarometov.
Dve izpušni cevi dajeta športnejši vtis avtomobilu, čeprav se novi B z nekimi dirkaškimi zmožnostmi ne more pohvaliti. Je pa avto za svojo ceno in v svojem razredu spodobno zmogljiv in predvsem udoben tudi na daljših poteh (tudi novi B sem odpeljala na nekajdnevni test v Italijo, pretežno po avtocestah, nekaj pa po lokalnih poteh).
Dragica Sušnik za volanom novega B-ja
Zadovoljilo me je udobje, elegantna in uglajena notranjost, brezhibna navigacija, odlično delujoč tempomat in nenazadnje tudi vstopanje ter izstopanje iz avta, ki je primerno za tiste, ki imamo težave s hrbtenico (v B-ju se sedi nekoliko višje). Čeprav sem bila v avtu sama, je bila prijetna zavest, da je avto za svoj segment zelo prostoren, poleg tega se vrata odprejo pod širokim kotom in in tudi prtljažni prostor je radodaren (488 litrov).
Avto na testu je imel šeststopenjski ročni menjalnik, s tem da bi se, če bi ta avto kupovala, raje odločila za doplačilo za sedemstopenjskega avtomatskega z dvojno sklopko. Od asistenčnih sistemov je tu funkcija collision prevention assist plus, ki je del serijske opreme in deluje kot dvostopenjski sistem za opozorilo pred trkom (na drugi stopnji v primeru nuje samodejno zavira), prav tako je vgrajen opozorilni system, ki zaznava utrujenost voznika. Za doplačilo je na voljo sistem za opozarjanje na menjavo pasu, sistem za parkiranje, sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu in sistem za prepoznavo prometnih znakov.
Opcijsko si lahko omislite še sistem za prostoročni zagon motorja. Dodajmo k temu neskončno vrtljivo stikalo med sedežema za nadzor vseh funkcij na širokem, preglednem in zelo stajliš zaslonu na sredini (po merah osempalčni) in dobimo občutek, da nam ta avto res ponuja tisto več.
Kompaktni enoprostorec s to opremo (tržijo ga pod sloganom "Za najboljše, kar nas čaka") se je očitno zelo priljubil Slovencem, gre za najbolje prodajano mercedesovo vozilo pri nas; večina kupcev se odloči za belo barvo, zato sem dobila v test točno takega, ki gre na slovenskem trgu najbolje v promet.
Na voljo so trije paketi opreme, style, ki je najbolj osnoven, urban, ki se umešča v sredino ponudbe in za zahtevnejše je tu oprema AMG line, ki se ponaša z bolj dinamičnim videzom, nižjim vzmetenjem, 18-palčnimi aluminijastimi platišči, usnjenimi sedeži in športnim volanom ter kontrastnimi rdečimi šivi v notranjosti potniške kabine.
Od motorjev so na razpolago kupcu bencinski B180 in dizelski B160 CDI, bencinski B200 in B250 4MATIC, dizelski B180 CDI, B200 CDI in B220 CDI s samodejnim menjalnikom. Modele B220, B250, B200 CDI in B220 CDI lahko kupec kombinira s štirikolesnim pogonom 4MATIC.
Kako se torej novi B vozi? Prijetno, lahko bi dejali 'v coni udobja', čeprav je težišče vozila zdaj nižje, kar poveča dobre občutke med vožnjo. Hrup v potniški kabini je minimalen, dizelski pogon se obnese bolje kot bencinski, njegov zvok je precej značilen, a vseeno uglajeno zvezdin. Cena osnovne različice mercedes-benz B 180 je 23.450 evrov, vozilo, ki sem ga imela na testu (180 CDI) stane 24.530 evrov.

Plusi: 

- mercedesov ‘junior’ je prijeten in zanesljiv avto
- odlično oblikovan interier, ki posnema premium razred
- upoštevanja vreden tekmec napram denimo BMW-jevemu Active Tourerju
- izvrsten za mlade družine in vse, ki kot lastniki šele vstopajo (v nižji razred) mercedesovih vozil

Minusi:

- cena je takšna, kot je in nižja glede na znamko enostavno ne more biti, vendar osnovno ceno vsaka dodatna oprema takoj podraži in to kar občutno
- za prevoz daljših in ožjih predmetov ni najprimernejši
- pospeševanje in pretikanje med 1. in 2. prestavo v mestni vožnji mercedesovim razvojnikom ponujata prostor za izboljšavo

Vse fotografije: Dragica Sušnik

2 komentarja:

  1. No, za spremembo je prav lepo doživeti oceno avtomobila, gledano skozi ženske oči. Tudi sam "B-ja" vidim podobno, je sodobno zasnovan in ralativno kakovostno izdelan izdelek, aristokratsko poreklo pa poskrbi za kar nekaj oblikovalskih biserčkov, ki za začetek privabijo in kasneje tudi razveseljujejo lastnika.

    Osebno me pri opisanem vozilu moti le (tako finemu avtomobilu) neustrezen pogonski sklop. Renaultov dizel je sicer čisto sodoben in varčen agregat, a osebno bi ga raje pustil v dostavnikih, za katere je navsezadnje bil tudi skonstruiran. Tako uglajenemu avtu pa se vsekakor bolje poda bencinski agregat (če pa že dizel, pa vsekakor s samodejnim menjalnikom).

    Vsekakor pa je B simpatičen avtomobilček, osebno ga vidim kot racionalno izbiro, torej: imaš "first class" prevozno sredstvo z zvezdo na nosu, kljub temu da se voziš po "economy class" ceni. :)

    P.S. pa še ta, trenutno modna, bela barva mu pristaja.

    M.

    OdgovoriIzbriši