četrtek, 23. junij 2016

Bi si delili električni avto?

Ljubljana je med prvimi v Evropi dobila težko pričakovani projekt 100% električni car sharing. V Mestnem muzeju smo ob prisotnosti župana MOL, Zorana Jankovića včeraj spoznali model, ki bo v razvitih državah zaradi gostega prometa in prenasičenosti s pločevino vse pogosteje na voljo. Električni car sharing je eden najhitreje rastočih trendov globalne avtomobilske industrije. Podjetje Avant car je ob podpori podjetja Comtrade razvilo električni car sharing model Avant2Go, ki je zasnovan z načeli trajnostnega sobivanja. Uradni začetek uporabe storitve Avant2Go je predviden v začetku julija.
Zoran Janković, župan Mestne občine Ljubljana (MOL) se je zdel navdušen (foto: Dragica Sušnik)
Car sharing (souporaba vozil) je ob električni mobilnosti najhitreje rastoči trend globalne avtomobilske industrije. Koncept omogoča, da se s pomočjo napredne tehnologije znižajo stroški mobilnosti uporabnika, ki ne nosi več finančnih bremen lastništva vozila, ampak izkorišča prednosti storitve deljenja in zanjo plačuje le, ko jo uporablja. Najnovejšim razvojnim trendom mobilnosti se sedaj pridružuje tudi Ljubljana.
del e-flote, ki bo na voljo (Foto: Žiga Intihar)
Avant car, tehnološko podjetje na področju mobilnosti, je ob podpori Comtrade med prvimi v svetovnem okviru razvilo električni car sharing model Avant2Go, ki vključuje popolnoma električna vozila različnih uveljavljenih proizvajalcev, kot so BMW i3, Renault Zoe in Smart Electric Drive. Flota električnih malčkov je po včeraj videnem nadvse prikupna in v skladu z najnovejšo paradigmo e-mobilnosti. Za čisto vest in čisto okolje meščanov ter vozačev od drugod! Sploh pa je majhno in varčno moderno, zapravljivost, fosilna goriva in pretirane dimenzije pa zgolj ostaline preživele mentalitete...
Otvoritvena čast je pripadla prvemu možu ljubljanske mestne občine (Foto: Dragica Sušnik)
Avant2Go car sharing je zasnovan v skladu z načeli trajnostnega sobivanja. Celotna mobilnost poteka brez škodljivih izpustov, trajnostni vidik so snovalci modela dodatno poudarili z uporabo električne energije, ki prihaja iz obnovljivih virov. Personalizirana mobilnost v celoti poteka preko uporabniku prijazne inovativne aplikacije na pametnem telefonu (od rezervacije do plačila). Prednost car sharinga je tudi v tem, da so v storitvi že vključeni registracija, zavarovanje, gorivo, vzdrževanje in vinjeta. Avant2Go car sharing je tako namenjen vsem, ki želijo znižati stroške svoje mobilnosti in prispevati k čistejšemu okolju.
Žuapn je takoj popeljal prve zainteresirane (Foto: Dragica Sušnik)

Uporabnikom bodo na voljo različni modeli električnih avtomobilov, upravljati pa se jih bo dalo brez ključa. Prijavo v sistem, odklepanje in zaklepanje avtomobila bo uporabnik opravil preko aplikacije na pametnem mobilniku, preko katerega si bo lahko ogledal, kje in kateri avtomobili so na razpolago in si enega od njih (do največ 15 minut) tudi rezerviral. Za hitre mestne opravke snovalci priporočajo Smart Electric Drive za do dve osebi. Tistim, ki potrebujejo več prostora, Avant2Go omogoča uporabo petvratnega in petsedežnega kompaktnega vozila Renault zoe, na voljo pa je še BMW i3, zmogljivo štirisedežno premijsko vozilo kompaktnega razreda.
Foto: Žiga Intihar
Minimalna (začetna) cena najema bo od tri do pet evrov, odvisno od tipa vozila. Na primer, ura in pol vožnje, v razdalji 10 kilometrov z električnim smartom stane 6,50 evra. Dnevna tarifa za smarta bo tako znašala pet centov na minuto, nočna tarifa pa en cent na minuto. Cena kilometrine bo 20 centov na kilometer, minimalna cena najema smarta pa je tri evre. Minimalna cena najema za renaulta zoe bo štiri evre in za BMW i3 pet evrov; registrirani uporabnik bo do predvidenega zneska 100 evrov odgovarjal za morebitno storjeno škodo na avtomobilu.
Zoran Janković vabi, da se pridružite zeleni mobilnosti (Foto: Dragica Sušnik)
V prvem, pilotnem letu projekta, v okviru katerega so meščani vabljeni, da pomagajo soustvarjati novo obliko mobilnosti, bo flota štela 50 električnih vozil (na 1. julij bo na voljo 30 vozil, flota se bo nato postopno večala). Razvijalci modela so z namenom upoštevanja čim večjega kroga različnih profilov uporabnikov in voženj zasnovali cenovni model, ki temelji tako na prevoženi razdalji kot tudi na pretečenem času. Moja ocena je, da je strošek take vožnje povsem primerljiv z vožnjo s taksijem ali celo malenkost cenejši. Plačilo najema bo, mimogrede, brezgotovinsko.
V prvem letu bo na voljo 50 električnih vozil, s čimer se prestolnica postopoma razbremeni za 500 do 1000 vozil
Uporaba vozila bo mogoča tudi izven Ljubljane, pri čemer se storitev najema vozila lahko zaključi zgolj na določenih, vnaprej znanih točkah. Za začetek bo mobilnih postaj, kjer boste lahko prevzeli 'svoj' avto, osem, sčasoma, če se bo ideja prijela, jih bo še več. Zraven njih bodo tudi polnilnice z elektriko. Stale bodo v centru  mesta, v BTC-ju in ena bo še na Brniku. Pred prvo uporabo storitve Avant2Go se morajo novi uporabniki ob registraciji identificirati na eni izmed Avant2Go točk v Ljubljani. Župan MOL, Zoran Janković pa nam je povabljenim včeraj premierno pokazal, kako se zadevi streže. Speljal je učinkovito - in že kar malce prehitro izginil iz vidnega polja.

Fotografije: Žiga Intihar in Dragica Sušnik

2 komentarja:

  1. Lovely photos, and the fountain is beautiful! Greetings from Montreal, Canada. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Lovely photos, and the fountain is beautiful! Greetings from Montreal, Canada. :)

    OdgovoriIzbriši