Fiat 500X je eden najbolj simpatičnih avtomobilov, kar mi jih je v zadnjih mesecih prišlo v roke. Na novega mestnega križanca bi bil Gianni Agnelli, ki so mu dejali tudi Boter sloga, italijanski industrijalec in ena največjih stilskih ikon 20. stoletja (ne gre seveda pozabiti, da je bil desetletja glavni delničar in lastnik Fiata), nedvomno ponosen.
Uteleša namreč italijansko prefinjenost in uglajenost, pa čeprav katerega od Italijanov morda malo zaboli ob misli, da Fiat ni več zgolj samo italijanski, saj se je lani s Chryslerjevo multinacionalko združil v novo podjetje FCA. Vse v življenju pride in gre, toda slog ostane. Če kdo, potem je to vedel Agnelli in to velja tudi za fiate vseh generacij – so utelešenje rafiniranega italijanskega oblikovanja. Toda kaj se skriva pod mično in zaobljeno zunanjostjo novega 500X? Poglejmo.
Morda X v matematiki velja za neznanko, a pri Fiatu so vedeli, kaj počnejo, ko so ga lansirali. Samozavestno so ga umestili v razred majhnih ‘križancev’, kjer bo zagotovo uspeval. Trend je v svetu namreč tak, da prodaja v tem razredu strmo raste. Dodajmo k temu še Chryslerjev know-how na področju terencev in dobimo neogibno uspešno enačbo brez neznank. 500X je potrkal na vrata premijskih križancev z aduti, kot so zunanja podoba, vozne lastnosti in napredna tehnologija. Z modelom 500 (ki ima svojo dediščino v letu 1957) in njegovimi izpeljankami 500L in 500Living so pri Fiatu trenutno v vrhu evropske prodaje v svojem razredu.
Torej, da. Poleg sloga pri Fiatu nedvomno dajo precej na dediščino, in prav je tako. Brez poznavanja korenin tudi uspešne prihodnosti ne moremo graditi. S petstotico iz leta 1957 ima novodobni mestni križanec kljub popolnoma novi tehnologiji nekaj skupnega in sicer zlasti v dizajnu, to se denimo vidi v okroglih žarometih, določenih podrobnostih pri karoseriji, tudi v notranjosti in predvsem v dinamičnem značaju.
Vsekakor je mično (in na novo) oblikovan tudi zadek avtomobila, ta je s svojo kratkostjo in mogočnostjo ter široko zastavljenostjo pritegnil veliko pogledov mimoidočih. Saj se ve: suhe zadnjice niso več v modi, tudi v popularni kulturi ponovno občudujemo čvrsta in mogočna ozadja raznih Beyonce, J.Lo, Kim Kardashian in drugih lepotic.
Odličen nadzor nad cesto
Notranjost 500X je nedvomno fiatovskega porekla. Oblika volanskega obroča, retro oblikovanih merilnikov in sredinske konzole prepriča in navduši v trenutku. Sedeži so udobni in v testnem avtomobilu je prisotna (vsaj zame) optimalna kombinacija usnja in tekstila. Kar je nadvse pohvalno, je veliko prostora tako za voznika in sovoznika, enako razkošje srečamo tudi na zadnji klopi za potnike. Prtljažni prostor je navdušujoče velik že z običjanimi 350 litri prostornine, z zloženimi zadnjimi klopmi lahko vanj spravite do tisoč litrov prtljage.
Trenutno edini italijanski mestni križanec s številnimi talenti ima lahko po izbiri štirikolesno podvozje, kar zanesljivo pripomore pri off-road občutku, ker pa sta podvozje in pogon nastala na osnovi jeepovega modela renegade, je 500X na voljo s prednjim ali tudi štirikolesnim pogonom, ki se ob nezahtevni vožnji prilagodi, kot bi imel dvokolesni pogon, za kar poskrbi sklopka. Varčno in premeteno, kajne? Tudi prednje in zadnje vzmetenje MacPherson poskrbi za dodaten občutek udobja in vodljivosti na vseh terenih.
Voznico pa je tokrat navdušil tudi vrtljivi gumb na sredinski konzoli tik ob prestavni ročici, s katerim je lahko izbirala tri načine vožnje in sicer med Auto, Sport in All Weather programom (opcijsko je pri štirikolesnem pogonu na izbiro tudi oprema s Traction+ programom). Od teh nastavitev je odvisna vožnja, poraba, učinkovitost motorja, menjalnika, zavor in pogona, v kolikor je ta na vsa štiri kolesa. Kar se tiče potovalnega računalnika, lahko rečemo samo: vse je tu. Funkcije se skorajda intuitivno odzivajo, asistent opozori na vse, tudi na najprimernejše prestavno razmerje, tu je še električna parkirna zavora...
Estetika in bogata opremljenost
Notranjost je izjemno ljubka in mehka, zaobljena, s sedaj tako modernimi velikimi vrtljivimi gumbi, klima je dvoconska, kar prinaša dodatno udobje vozniku in sopotniku. Komande na volanu se odlično odzivajo , s tipkami lahko nadzorujemo vse, od načina vožnje, merjenja hitrosti do porabe – na lepo preglednih in prijetno oblikovanih merilnikih – in tu je za omeniti še aktivni tempomat, ki se na avtocesti odreže brezhibno.
V ospredje bi postavila tudi veliko udobje sedežev, ki so po videzu lepo športni in igrivi, dobro umeščeno naslonjalo za roko, prijetno ambientalno osvetlitev in nezmotljivo rafiniranost italijanskega dizajna, nenazadnje tudi z unikatno tipografijo 500-ke na sopotnikovi strani armature. Menim, da je iz opisa jasno, da je avto prepričljiv tako v vožnji kot pri zadovoljevanju estetskih kriterijev. Že na pogled čvrst in ravno prav elegantno-robusten 500X (pod njegovo podobo se je podpisal Roberto Giolito) je na trg prišel z dvema bencinskima ter dvema dizelskima motorjema, pri prvem lahko izbirate med 1,4-litrskim turbobencinskim motorjem (140 KM) in 1,6-litrskim motorjem s 110 KM. Motor z 1,4 litrske prostornine ima prednji pogon in šeststopenjski ročni menjalnik, drugi ima petstopenjski ročni menjalnik.
Dizelskim motorjem so namenili 1,6-litrski turbodizelski motor s 120 KM, ki je na voljo s prednjim pogonom in šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ter dvolitrski turbodizel s 140 KM (ta ima celo devetstopenjski samodejni menjalnik in štirikolesni pogon). Avto nas osvaja s številnimi paketi opreme, kot so Pop, Popstar in Lounge ter terenska oprema Cross in Cross plus, pri čemer lahko izbiramo še med bogato dodatno opremo Mopar, s čimer lahko avto popolnoma prilagodimo svojim potrebam – in tudi izgledu, saj izbiramo tudi med enajstimi oblikami platišč.
Za lepotice, visokorasle in vse vmes
Aktualni avto na testu je imel tovarniško merjeno porabo 7,8 litra/100 kilometrov pri mestni in okoli pet litrov pri relacijski vožnji zunaj naselja, kombinirane porabe pa okoli 6 litrov na sto kilometrov. Praksa od teorije po končani vožnji ni kaj dosti odstopala. Vozila sem 500x z opremo City Look Lounge in 1,4 TB Multiair II 16V bencinskim motorjem (z močjo 103 kW oziroma 140 KM) in ročnim šeststopenjskim menjalnikom ter pogonom na prednji kolesi, ki stane 22.490 evrov, z akcijskim popustom pa je za tisočaka cenejši.
Nekateri pravijo, da je to veliko, sploh za avto, ki sliši na ime Fiat. Jaz pravim, da gre za več kot fiat, gre za povsem novo vozilo, narejeni na novi platformi, ki osvoji v hipu s svojimi lastnostmi in tudi videzom. Imam občutek, da je cene več kot vreden s tem, kar ponuja. Vozi ga tudi letošnja miss Slovenije in tako je lepota dobila svoje uradno vozilo, mi pa nove možnosti igranja na vseh voznih podlagah, v vseh vremenskih razmerah. In še to – če ga lahko vozi (ponavadi gre za visoke punce!) naša misica, to pomeni, da je avto zelo primeren za vse, ki so višje rasti in morda tudi s tem argumentom iščejo pravi avto zase. To je le še en plus več v kopici plusov, ki jih odmerjam novemu fiatu 500X, ki mi je v trenutku prirasel k srcu.
Plusi:
- odziven, prožen motor
- prikupna, skladna in prepoznavna oblika
- kup asistentov za pomoč pri vožnji in parkiranju
- izbira med različnimi načini vožnje
- popolno nastavljanje voznikovega sedeža
- odličen informacijsko-razvedrilni sistem z velikim zaslonom na dotik in Uconnect povezljivostjo na splet in družabna omrežja
- opcija zaklepanja in odklepanja avta ter zagona brez ključa
- lepi dodatki v kromirani barvi v notranjostji in zunanjosti avta
- prijetne, izrazne in sodobne barve karoserije (na voljo 12 barv, tudi pastelne)
- brezplačna storitev Fiat 5 Plus ob nakupu novega vozila Fiat, ki omogoča brezskrbno uporabo vozila po izteku 2-letne splošne garancije, do 5. leta starosti ali do skupno 120.000 prevoženih kilometrov
- prikupna, skladna in prepoznavna oblika
- kup asistentov za pomoč pri vožnji in parkiranju
- izbira med različnimi načini vožnje
- popolno nastavljanje voznikovega sedeža
- odličen informacijsko-razvedrilni sistem z velikim zaslonom na dotik in Uconnect povezljivostjo na splet in družabna omrežja
- opcija zaklepanja in odklepanja avta ter zagona brez ključa
- lepi dodatki v kromirani barvi v notranjostji in zunanjosti avta
- prijetne, izrazne in sodobne barve karoserije (na voljo 12 barv, tudi pastelne)
- brezplačna storitev Fiat 5 Plus ob nakupu novega vozila Fiat, ki omogoča brezskrbno uporabo vozila po izteku 2-letne splošne garancije, do 5. leta starosti ali do skupno 120.000 prevoženih kilometrov
Minusi:
- ob sicer zelo simpatični notranjosti morda za trenutek zmoti le nekoliko preveč plastike, ki pa na srečo vseeno ni cenena
- nekateri se pritožujejo, da je cena zasoljena (začne se pri 17.000 evrih), meni se glede na preizkušeno in doživeto zdi ustrezna
Besedilo in fotografije: Dragica Sušnik
Članek je bil objavljen v reviji Kamniške novice, Ženska za volanom, junij 2015
Ni komentarjev:
Objavite komentar