sobota, 3. oktober 2015

Na testu: novi Peugeot 208

Na testu sem imela novi Peugeot 208 1,2 Pure Tech z 82 konjskih moči. Slogovno mu res ni kaj očitati, saj s svojo obliko suvereno izstopa v vedno nagnetenem spodnjem avtomobilskem razredu, kjer se za pozornost kupcev prerivajo denimo še Ford Fiesta, Renault Clio, Citroen DS4 in nekateri drugi.
Francoski proizvajalec je čakal tri leta, preden je dal na trg novo verzijo s faceliftom, s katero je osvežil podobo tega svojega najbolj uspešnega ter najbolj prodajanega modela. Očitni premiki so zlasti naslednji: več varnostne tehnologije, novi motorji, več možnosti za personalizacijo in prilagoditev uporabnikovemu okusu, pa tudi mična in mladostna barvna paleta.

Kaj je novega?

Prednji odbijač je dobil nekoliko širšo rešetko oziroma okrasno masko in malce bolj agresiven videz na račun ostrejših linij, medtem ko so novi dvobarvni halogenski žarometi umeščeni v kombinacijo črne barve in kroma, kar daje ‘očem’ avtomobila bolj rezek, nevarnejši pogled. Nove so tudi zadnje luči s 3D učinkom na LED diode v obliki ‘mačjih krempljev’, ki so simbol znamke (saj vemo, levček ali lev spada v družino mačk in tako je dediščina jasna tudi na pogled od zadaj). Vizualna nadgradnja je opazna tudi na privlačnejših kolesnih obročih.

Presenetljivo odziven motor

Novi motor, na testu sem imela bencinskega trivaljnega z 1,2 litra gibne prostornine in z močjo 60 kW oziroma 82 KM, je dinamičen in odziven, tako v mestni kot relacijski vožnji, še posebej pri nižjih prestavah in ko smo pri tem, tudi ročni petstopenjski menjalnik na testu se je dobro obnesel, pri čemer ima motor občutno največ moči v drugi prestavi. Zaradi tega dejstva se voznik hitro zaloti, da tam, kjer ponavadi vozi v tretji prestavi, v tem avtu še vedno vozi v drugi. Vsekakor pa se motor odlično izkaže na avtocesti in obvoznici, kjer se (na najvišji dovoljeni hitrosti ali celo kaj nad njo) nova 208-ica očitno počuti kot doma.
Trivaljni bencinski motor PureTech (ki je usklajen s standardom Euro6) je modularen in kompakten ter se ponaša z nizkimi emisijami CO2. Odlikuje ga dobro razmerje navora pri nizkih vrtljajih, zaradi nove tehnologije je ob enaki moči in odzivnosti nižja tudi poraba goriva in sicer kar za četrtino v primerjavi s podobnimi motorji v drugih vozilih. Do stotice ta avto potrebuje 9,6 sekunde, kar za manjši avto najbrž ni tako slabo.

Nizka poraba

Kombinirana poraba goriva naj bi bila – tovarniško merjena – okoli 4,5 litra na sto kilomterov, v praksi je nekoliko višja, okoli 5,3 litra na sto kilometrov. Vozniku, ki je vajen drugačne dinamike, se zdi Peugeot 208 morda malo premehek v vožnji, vendar so to stvari, na katere se bo hitro navadil, vseeno pa mi je malce manjkalo tiste razburljive plati v vožnji, čeprav ta bencinar povsem zadošča za običajne vsakodnevne potrebe povprečnega voznika, ki se vozi na relaciji na delo ali se z avtom prebija skozi mestni promet. Pri slednjem je avtu v plus dejstvo, da meri manj kot štiri metre v dolžino in da ima kratek obračalni krog.
Kar je tudi za pohvaliti, je osvetlitev ovinka med vožnjo, če hitrost vozila ni večja od 40 kilometrov na uro, vendar gre za dodatek, ki ga je treba doplačati, v osnovni opremi ga ni. Prav tako je za doplačilo na voljo pomočnik pri parkiranju Park Assist in kamera za pomoč pri vzvratni vožnji.

Avto za estete

Novi Peugeot 208 prihaja na trg v 12 različnih barvah karoserije, sama sem imela na testu atraktivno (kovinsko) barvo Orange Power, ki s svojo žarečo podobo zagotovo takoj ogreje voznika in daje na cesti vtis, kakršnega si želimo. Osebno sta mi bili sicer všeč še dve posebni teksturirani barvi, ki so ju pri Peugeotu razvili posebej za ta model in sicer v odtenkih Ice Silver in Ice Grey.
Gre za barvi, ki sta matirani, vendar ne na način, kot smo ju vajeni pri velikih in prestižnih vozilih, pač pa imata poseben satenast pridih. Barvi sta inovativni, saj se odzivata na gibanje in spreminjanje svetlobe, zato sem prepričana, da se bodo zanju ogreli vsi, ki veliko stavijo na dizajn in želijo izstopati v okolici. Hkrati pa sta ti dve barvi bolj vzdržljivi od klasičnih mat barv, ko gre denimo za mikro poškodbe laka ali pogosto pranja v avtopralnici.
Kako pa je v tem novincu znotraj? Podoba se ni veliko spreminjala, čeprav je nekoliko elegantnejša in predvsem je za izpostaviti instrumentno ploščo v višini oči ter relativno velik zaslon na dotik, ki je soliden in se dobro odziva ter je pregleden in logičen za povprečnega uporabnika. Volan je občutno manjši in bolj kompakten, kar bodo sicer znale ceniti manjše ženske ročice, vendar ne vem, ali zares apelira na moške voznike, še posebej na tiste, ki so vajeni v roke zgrabiti nekaj večjega in bolj konkretnega.

Posebnosti, ki presenetijo

Na velikost volana se po začetnem začudenju voznik sicer dosti hitro privadi. Vendar bodo višji vozniki opazili, da morajo volan prestaviti v neudobno nizek položaj, če bodo želeli videti vse podatke in številke na potovalnem računalniku oziroma instrumentni plošči in tudi nekdo, ki ima recimo dolge noge, ob tem pa krajši trup ali roke, bo imel kar nekaj težav, ko bo iskal zase najprimernejši položaj. Postavitev merilnikov nad volanski obroč je v tem modelu edinstvena, a ne vem, če je za vse uporabnike tudi najbolj praktična.
Kokpit, ki mu pri Peugeotu 208 pravijo i-cockpit, je bil v teoriji najbrž mišljen povsem dobro, a v praksi se ne obnese najbolj. K temu je treba dodati še dejstvo, da se sedeža ne da nastaviti dovolj nizko (za vse, ki so visoke rasti), da ne bi na merilnike kljub vsemu gledali skozi volanski obroč, medtem ko bodo sopotniki višje rasti na sovozniškem sedežu sploh občutili pomanjkanje ročke za nastavitev sedeža v nižji položaj (tega dodatka na sovoznikovi strani preprosto ni). Sedeži so po eni lastnosti podobni volanu: so debelo podloženi in kompaktni, s stransko oporo, ki pa je premehka za moj okus.
Prostor za potnike zadaj v majhnem avtu seveda ne more biti razkošen, a je vseeno prijetno in uporabno zasnovan. Minus je morda le tretjinsko zlaganje klopi in dejstvo, da se trije potniki zadaj res ne morejo udobno namestiti, dva pa zagotovo ne bosta imela težav. Prtljažnik ima 285 litrov prostornine, kar je za tak razred spodobno. V potniški kabini je tudi veliko odlagalnih površin, le naslonjalo za roke ne navduši preveč, čeprav se ga da v celoti dvigniti – je preozek in predvsem pretanek, v njega ne gre prav veliko predmetov.

Ugodna končna ocena

Vsekakor je model 208 več kot uspešen naslednik velike modelske uspešnice 206 (s proizvodnjo so začeli leta 1998) in katerega po uspehu model 207 nikakor ni mogel dohiteti, zato je po šestih letih tudi zapustil trg. Model 208 je imel zato pred sabo še večji zalogaj, ki pa ga je, sodeč po prodajnih številkah, uspešno zmogel in se zavihtel v vrh razreda majhnih avtomobilov.
Avto na testu stane 14.298,43 evra, pri čemer bi morali doplačati še električno zložljivi vzvratni ogledali, ki so na testnem vozilu bili (in jih lahko le pohvalim) ter stanejo dodatno 81,43 evra. Tudi centralni naslon za roko je treba doplačati in prestavno ročico v kromu (91,60 evra). Kovinska barva pride še dodatnih 417,31 evra.

Plusi:

- ugodna cena
- privlačna oblika, polepšana zunanjost, možnost personalizacije, lepe barve
- varčen, tih in glede na prostornino izjemno učinkovit motor
- veliko navora v drugi prestavi in nadvse optimalna vožnja v peti prestavi

Minusi:

- postavitev merilnikov nad volanski obroč
- sopotniški sedež ni opremljen z ročico za premikanje sedeža po višini
- na sopotnikovi strani manjka tudi kljuka za držanje roke
- premalo globoko odlagalo za pijačo na sredinski konzoli


Besedilo in vse fotografije: Dragica Sušnik
Članek je bil objavljen v avtorski rubriki Ženska za volanom©, septembra 2015 v reviji Modre novice (prej Kamniške novice)

Ni komentarjev:

Objavite komentar