Mercedes-Benz je septembra lani na avtomobilskem sejmu v Frankfurtu predstavil že dlje časa napovedovani novi razred GLA. Nekateri srečneži smo si lahko avto v živo ogledali v izbranih mercedesovih salonih po Sloveniji kar kmalu po frankfurtski premieri, saj je uvoznik za slovenski trg javnosti konec novembra lani omogočil, da pokuka v notranjost in premeri zunanjost novega GLA, ki na trg prihaja marca letos.
Do marca pa ni več daleč, kajne. Zato upam, da vam recesijska preizkušnja ni načela prihrankov in da boste, če ste med letošnjimi potencialnimi kupci novega avtomobila, po ogledu in prebranem razmislili o tem, kako bi bilo postati lastnik ali lastnica novega mercedesovega SUV, oznaka pomeni kratico za 'sports utility vehicle' in zato že samo ime pove, da gre za sedaj tako čislani 'crossover' med vozilom, ki se dobro znajde tako na elegantni in novo asfaltirani cesti, kot tudi na blatnih brezpotjih in makadamu.
Športno dušo vozilo izpričuje z višjo zasnovo, robustnim zadkom, dinamično spuščajočo se streho, splošno kompaktnostjo in še mnogimi drugimi detajli, seveda pa tudi s svojo zmogljivostjo pod pokrovom motorja.
Tako je bilo na predstavitvi novega razreda GLA na avtosalonu v Frankfurtu |
Kot pri vseh razredih lahko tudi v tem izbirate med različnimi paketi opreme - od najbolj osnovnega modela in vse tja do prestižnega AMG, kjer si boste lahko po mili volji izmišljevali, kako naj vaš štirikolesnik izgleda, se občuti, pelje in kar je še tega. Za več denarja se pač dobi več 'muzike' in to velja za vsa področja našega življenja v tem materialnem svetu, na katerem živimo.
Vrhunec je, vsaj v tem razredu, vozilo z oznako 45 AMG |
Za srečnejše, predvsem pa bogatejše: najzmogljivejši
|
Kljub vsemu vam bo novi razred GLA - najmanjši mercedesov SUV do sedaj - veliko ponudil že pri najosnovnejši verziji. Začnimo s podatkom, da je novi GLA zasnovan na platformi precej uspešnega (zadnjega) mercedesovega razreda A, ki je prijetno razveselil našo vozniško dušo že v letu 2012, pri tem si deli sorodstvo z B razredom, s katerim so pri mercedesu nedolgo tega odprli še eno zanimivo nišo.
Novi GLA je torej kompaktno SUV vozilo, pri čemer mnogi poudarjajo, in jim dam prav, da gre za 'baby' izvedbo SUV, kar pa ni jemati za očitek, ampak kot prednost, saj se bodo za mercedesovo novost zlahka ogrele tudi ženske, ki raje posegajo po nekoliko manjših SUV-jih, ti so bolj praktični, okretni, bolj pregledno se jih manevrira in laže parkira, obenem pa tudi veliko manj bodejo v oči, kot SUV velikani in glomazni terenci, ki si jih rada privošči novopečena jara gospoda in tudi kakšen osebek, ki z velikim avtom kaj kompenzira.
Tudi notranjost je izjemno dodelana in privlačna, kajne? |
Da ne bom zafilozofirala: majhni oz. manjši SUV-ji so preprosto 'in'. Živimo v letu 2014, ko se brezobzirna potrošnja umika racionalni in varčni porabi (najvarčnejši motor iz razreda GLA z oznako 200 CDI ima 100 kW in povprečno porabo samo 4,3 litre!), ko se zavedamo, da ni ves svet samo 'naš', ampak da si ga moramo obzirno deliti tudi z drugimi. Zato je novi GLA lahko samo dobrodošel, saj porabi manj, zasede manj prostora, se ne razkazuje na prostaški način, ampak je preprosto... uporaben in tudi všečen.
V novi GLA (seksi rdeče barve) sem se usedla tako med prvimi že konec novembra in potem, ko sem ga podrobno pretipala tako od zunaj kot od znotraj, lahko napišem - vidi se, da novi GLA oblikovalske poteze deli z novinci iz vstopnih mercedesovih razredov A in B. Tudi design by Robert Lešnik & co. je tisti, ki bo pri tem avtu marsikoga prepričal. Novo vozilo marca na trg prihaja z dvo- ali štirikolesnim pogonom, s tem da pri slovenskem uvozniku mercedesovih vozil napovedujejo, da naj bi bilo veliko zanimanja za model z menjalnikom 7G-DCT, ki so ga prav tako ponudili že v A in B razredu.
Kaj pa cene, boste vprašali. Če bi dali najmanj, boste dobili osnovni GLA, opremljen z bencinskim, 115 kW motorjem, ki stane od 29,380 evrov dalje. Za dizelski model, a prav tako začetni, bi plačali 31,200 evrov. Kdor nima težav z denarjem, bo najbrž gledal bolj proti bencinarju z oznako 250, štirikolesnim
pogonom in 155 kW moči. Kogar recesija ni zdelala, ali pa je zadel na lotu, bo seveda lahko zahteval kar AMG.
Dolžina 4,42 metra, prostornina
prtljažnika 421 litrov
|
Avto, ki prisega na svobodo brezpotij |
In s kom pravzaprav novo vozilo, ki pride na trg marca, tekmuje? Najbolj očitno z BMW X1 in audijevim Q3, potencialno pa tudi z modelom Range Rover Evoque. Kakšni bodo resnični občutki in kako se avto zares vozi, bom lahko povedala, ko bomo novinarji dobili priložnost, da novi GLA testiramo tam, kjer se spodobi, torej v njegovem 'naravnem okolju', to je na cesti. Če imate torej resen namen in želite biti med tistimi srečneži, ki bi avto radi zapeljali na cesto, se le opogumite in prijavite na testno vožnjo, ko bo avto na razpolago.
Več o avtu si oglejte na uradni slovenski spletni strani Mercedes-Benza, za prvo pokušino naj vam služi tudi pripeti videoposnetek z YouTubea. Ker srčno pozdravljam vsako konkurenco na avtomobilskem trgu in so mi všeč zelo varni, malo bolj mišičasti in kompaktni avti, ki so multi-uporabni, se prav veselim prihajajočega marca, ko bom na cesti lahko zagledala prve srečne lastnike, ki so novi GLA pri uvozniku naročili že lani, takoj po predpremieri v izbranih salonih.
GLA-je bomo lahko videvali v več barvnih različicah, a meni bo pri srcu najbrž ostala kar rdeča, ker se lepo zliva s strastnim in avanturističnim duhom novega mercedesovega lepotca.
Ni komentarjev:
Objavite komentar