Minuli teden smo bili novinarji povabljeni na testno vožnjo in predstavitev novih modelov smart forfour v Autocommerce-ov salon na Baragovi v Ljubljani. Medtem ko novi dvosedežni fortwo navdušuje z najmanjšim obračalnim krogom, pa se je forfour pred salon pripeljal naravnost iz tovarne v Novem mestu. In kakšne so značilnosti novih mestnih šarmerjev, ki sta na ceste uradno zapeljala že konec novembra?
smart forfour (modelna različica prime) je v vseh pogledih odlično dodelan, vtis naredi notranja oprema iz usnja in platišča iz lahke kovine |
Smart je osvežil svojo ponudbo s tretjo izdajo dvosedežnega fortwo, povsem nov pa je štirivratni in štirisedežni forfour, ki se je po daljšem premoru vrnil na trg. Ne le, da je v 'sorodu' z renaultovim twingom, ampak tudi nastaja v novomeškem Revozu. Tako dvo- kot štirivratna (in -sedežna) smarta poganja motor, nameščen zadaj. Z dolžino zgolj 2,69 je fortwo zanesljivo najkrajši mestni avtomobil ta trenutek. Forfour pa meri v dolžino 3,5 metra, po moji oceni je sedenje v njem nadvse udobno, naj bo to spredaj ali zadaj.
forfour z opremo proxy je s svojo modro-belo kombinacijo takoj všečen |
Vožnja je dovolj komfortna ne le na mestni, ampak tudi relacijski vožnji. Pri slednji se forfour izkaže nekoliko bolje kot fortwo, pri čemer pospeški in končna hitrost (izmerjeno na avtocesti) ne trpijo na račun majhnosti (bencinskih trivaljnih) motorjev: na voljo sta motorja z 999 kubičnih centimetrov prostornine in močjo 60 ali 71 konjev, motor s turbinskim polnjenjem pa pri 898 kubičnih centimetrih poganja 90 konjev.
Notranjost smartov razkriva sorodstvo z renaultom, kar je opazno tudi pri
nekaterih gumbih in elementih. Sicer pa je nadzorna plošča pregledna, notranja oprema pa igriva, kot od smarta tudi pričakujemo. Nenazadnje gre za avto, ki je namenjen mladim po duši.
mestnemu parkiranju prijazne mere |
Primeren bo tudi za mlade po letih, ki morda še nimajo velike kupne moči, saj izvedba fortwo stane 10.490 evrov, ceno za forfour pa so v izhodišču nastavili na 10.990 evrov. Ta cena velja za osnovni model in najšibkejši motor, dodatni stroški so odvisni od opreme; tako smart fortwo kot forfour sta prišla na trg v več različicah opreme (za passion je doplačilo 1.460 evrov, za prime 2.090 in za proxy 3.561 evrov), z različnimi dodatki in dvema sistemoma za informativne ter zabavne vsebine (povezljiva sta tudi s pametnimi telefoni).
očesu prijetno igriva notranjost |
Uvoznik Autocommerce pri nakupu smarta pomaga z ugodnim financiranjem in nizkimi mesečnimi obroki (od 95 evrov na mesec naprej). Ob lansiranju so ponudili tudi omejeni različici fortwo Edition #1, ki je bogato opremljena in stane 13.741 evrov, za forfour Edition #1 bo treba z računa odriniti 14.598 evrov.
Končni vtis
Kot rečeno, so moji vtisi o smartu forfour odlični: navdušuje kratkost vozila, ki se ga zaradi tega lahko parkira tudi v bolj skromne vrzeli, okretnost v mestnem prometu, kratek obračalni krog in dinamika vozila, ki ne gre na račun pretirane porabe.
Kot je pokazala analiza moje testne vožnje na displeju, se da ta avto tudi še veliko bolj ekonomično voziti, kot je to uspelo meni (zanimalo me je, koliko pospeškov se da iztisniti iz relativno majhnega motorja). Opremljenost je več kot primerna glede na ceno, avto v notranjosti krasijo tipično smartovske živahne barve in vsekakor je malček zelo prikupen ter je na cesti privabil veliko pogledov.
vozila sem model forfour, oprema passion |
Z njim pa se da tudi precej več, kot le na šoping ali kavico s prijateljico, saj zadnji sedeži ponujajo presenetljivo veliko udobja za po merah tako skromen avto. Če dodamo še ugodno financiranje, odločitev za nov avto res ni težka. Več informacij o novem fortwo in forfour lahko najdete tudi na uradni spletni strani.
Foto: D. S.
Ni komentarjev:
Objavite komentar