Ford Focus je bil pred časom slovenski avto leta in najbrž upravičeno, tokratna prenovljena in v mnogočem izboljšana modelska različica, ki se dobi z več paketi opreme, lahko pobere le še več plusov. Skrivnost je pač v faceliftu, pomlajevanju in boljši opremljenosti napram prejšnji seriji.
Ko opazimo, da tudi britanski AutoExpress novemu Fordu Focusu poje hvalo in dodeli štiri plus zvezdice od petih, vemo, da imamo pred seboj prodajno uspešnico, ki bo navdušila tako družine, kot posameznike (mimogrede, slovenski okus od britanskega ni tako daleč, Focusova limuzinska izvedba je tudi na Otoku najbolje prodajan družinski avto).
Oprema: ni da ni
Tokrat sem za svojo avtorsko rubriko Ženska za volanom vozila petvratno modelsko različico Ford Focus Titanium EcoBoost M6 z enolitrskim motorjem, ki da od sebe kar 125 konjskih moči (92 kW), v črni kovinski 'panther' barvi, z dodatno zatemnjenimi stekli zadaj in z odličnim Sonyjevim avdio sistemom. Maloprodajna cena tega avta z DDV je 22.754,99 evra, vendar se v trenutni akciji pri domžalskem trgovcu Ford VEIT Team dobi s popustom v višini zneska DDV, kar pomeni, da je končna cena lahko 18.654,98 evra.
Avto na testu je imel šeststopenjski ročni menjalnik, ki se je natančno pretikal, potovalni računalnik s CD predvajalnikom in bluetooth vmesnikom SNYC2 (izboljšana varianta SYNC-a), aktivni tempomat z omejevalnikom hitrosti in popoln električni paket (tudi stranski ogledali se ob izklopu motorja avtomatično poklopita), sredinsko konzolo z veliko odlagalnimi površinami v notranjosti in pomičnim naslonom za roke za večje udobje voznika. Pri daljši vožnji me je navdušila možnost nastavitve ledvene opore na vozniškem sedežu (ta je tudi na sovoznikovem), potnike zadaj, če bi koga vozila s seboj, bi razveseljevalo udobje med vožnjo in sredinski naslon za roko ter številne odlagalne površine.
Paket opreme Titanium obsega še mnoge uporabne dodatke, na primer dvopodročno samodejno klimatsko napravo, ambientalno LED osvetlitev in celo osvetlitev za stopala, samozatemnitveno vzvratno ogledalo, razne asistenčne pripomočke, kot je informacijski sistem za mrtvi kot, pomoč pri speljevanju v klanec, opozorilo ob zapuščanju pasu pri premiku avta, in celo – to bo res dobra novica za vse, ki jim parkiranje ne gre dobro od rok – tudi aktivno pomoč pri prakiranju. Napreden informacijski sistem bo na označenih parkirnih površinah kar sam zaznal za avto najprimernejše prosto mesto in o tem preko info zaslona obvestil voznika. Seveda lahko sistem izključite, če želite ponovno sami prevzeti nadzor nad manevriranjem, v nasprotnem primeru zgolj pritisnite tipko, spustite nogo z zavore in dajte motor v prosti tek ter počakajte, da avto opravi namesto vas.
Super navor in prožen motor
Focusov EcoBoost bencinski trivaljnik je pomemben del prenove motornega programa pri Fordu in z njim je znamki uspel veliki met, saj je izredno zmogljiv in ne glede na enolitrsko prostornino iz sebe na cesti iztisne hudirja in pol, zaradi česar začnemo razmišljati o prednostih EcoBoosta napram sodobnim turbodizlom. Motor je morda res malce glasnejši od omenjenega, a nikakor neuglajen. Sliši se ga, vendar le zunaj, v notranjosti, ki solidno zvočno tesni, pa pravzaprav komajda. K večji varčnosti porabe goriva prispeva tipka Auto Start-stop, ki izklopi motor v prostem teku, denimo pred semaforjem ali v koloni, s tem se zmanjšata poraba goriva in obremenjevanje okolja z ogljičnimi emisijami.
To funkcijo se da, če vam ni povšeči, tudi izklopiti. Koliko boste v mestni ali relacijski vožnji porabili, bo nazadnje precej odvisno od 'teže' vaše noge: idealna (tovarniško merjena) poraba naj bi se gibala malenkost čez 6,5 litrov na 100 kilometrov, a pri živahnejšem pogonu na avtocesti se bo v praksi (pri 130 km/uro) ustavila pri 8,9 litra na prevoženih sto kilometrov. Navor (maksimalno 200 Nm) je navdušujoč, saj turbinsko polnjeni trivaljni EcoBoost razvije moč, ki je sicer značilen za motorje s precej večjo kubaturo. Nadvse prožen in odziven lahko dobesedno zavede v športno obarvano vožnjo, a kdor ne želi, da bi se rezervoar za gorivo prehitro praznil, se bo brzdal.
Mene je navdušilo še to, da ima novi Ford Focus tretje generacije (pravijo, da je resna konkurenca Volkswagnu Golfu) sistem za zagon vozila brez ključa. Na voljo je še veliko različnih razvajanj za novega lastnika Forda Focusa. V testnem avtu je manjkala navigacija (ta se da dokupiti), medtem ko je med vožnjo prišel prav prostoročni sistem za telefoniranje in tudi potovalni računalnik EcoMode z monokromatskim štirilinijskim prikazovalnikom se je v praksi izkazal za zelo uporabnega.
Novi Ford Focus ima dokaj velik prtljažni prostor (363 litrov), v katerem se da igrati s še in še opcijami; tu so sidrišča za prtljago, predelna mreža za prtljago in še druge uporabnosti, ki omogočajo, da avto dobro naložimo in zavarujemo prtljago, ko kaj prevažamo ali gremo na počitnice. K praktičnosti pripomore, da se prtljažna vrata v celoti odprejo, zato je dostop preprost.
Facelift je Focusu uspel
Če bi avto vozila v zimskih razmerah ali v hladnejšem vremenu, bi me pri opremi Titanium nedvomno navdušili ogrevani prednji sedeži in možnost za vklop ogrevanja volana, ta nadstandardna ponudba bo razveselila vse, ki sovražimo mraz (t.i. zimski paket v Focusu Titanium vključuje še ogrevano vetrobransko steklo).
Prenovljeni Ford Focus v letu 2015 prihaja na trg v več različicah opreme (za slovenski trg: Ambiente, Trend, Business, Trend Edition, Sport, Titanium in najbolj prestižni Titanium X, ponudba se na trgih, tudi evropskih, razlikuje), od katere je odvisna končna cena, ki se pri prične pri 17.090 evrih (v akcijski ponudbi že za 12.990 evrov), konča pa pri 28.800 evrih (z akcijskim popustom 24.700 evrov). Res priporočam, da odrinete par tisočakov več in si privoščite vsaj opremo Trend Edition, če vam Sport ali Titanium ciljata previsoko.
Izbirali boste lahko med številnimi barvami karoserije, ki so sicer relativno nevpadljive, a imajo svoj čar in posebne odtenke. Za še večjo privlačnost Focusa so sicer poskrbeli že lani s 'faceliftom', ki je prinesel seksi kromirane reže hladilnika, ožje in bolj privlačne 'pametne' žaromete, zadnje LED luči ter zares dodelano notranjost.
Plusi:
- napredni sistem SYNC2 z 8-palčnim barvnim zaslonom na dotik z možnostjo glasovnega upravljanja telefona
- aktivni sistem za pomoč pri parkiranju
- varnostni asistenčni sistemi (mrtvi kot, opozarjanja na bočno oviro in prekratko varnostno razdaljo)
- izredno odziven motor z veliko navora
- zelo kakovostni materiali v potniški kabini
- standardna opremljenost s šestimi varnostnimi blazinami in ESP
- aktivni sistem za pomoč pri parkiranju
- varnostni asistenčni sistemi (mrtvi kot, opozarjanja na bočno oviro in prekratko varnostno razdaljo)
- izredno odziven motor z veliko navora
- zelo kakovostni materiali v potniški kabini
- standardna opremljenost s šestimi varnostnimi blazinami in ESP
Minusi:
- vrednost rabljenega avtomobila napram nekaterim Focusovim konkurentom dokaj hitro pade
- morda malo premalo prostora zadaj za velike in take z dolgimi nogami
- morda malo premalo prostora zadaj za velike in take z dolgimi nogami
Besedilo in fotografije: Dragica Sušnik©
Članek je bil objavljen v moji rubriki Ženska za volanom© v reviji Kamniške novice, april 2015
Članek je bil objavljen v moji rubriki Ženska za volanom© v reviji Kamniške novice, april 2015
Ni komentarjev:
Objavite komentar