Bolj rafiniran od svojega predhodnika, z boljšo konstrukcijo in dizajnom ter nekoliko robustnejšega videza in z bistveno boljšo izrabo prostora je novi smart fortwo, modelsko leto 2015, nekaj, kar boste z veseljem vozili, sploh, če živite v gosto strnjenih mestnih ali velemestnih naseljih.
No, velemest pri nas resda ni, vendar je gneča iz dneva v dan bolj opazna, avtomobilov je vsako leto več, infrastruktura napreduje počasi, parkirišč kronično primanjkuje. Za vse te probleme obstaja eno samo zdravilo: majhen mestni avto. To je smart, ki ga poganja tricilinderski bencinski motor, ki ga uporabljata tudi fortwo-jev večji brat ForFour (smartovo vozilo za štiri osebe, kot pove že ime) ali renaultev twingo. Nekoliko zajetnejši od svojega predhodnika je predvsem zato, ker je bilo
treba narediti več na varnostnih mehanizmih, kot je denimo zaščita pri
trku. Varnost je kajpak pomembna, pri majhnih avtomobilih sploh.
Novi smart je širiši za enajst centimetrov, kar se v notranjosti občuti in to seveda prijetno, medtem ko je dolžina (269 cm) ostala nespremenjena glede na minulo modelsko različico. Več je prostora za oba sopotnika, ki se zdaj ne stiskata več z rameni, ampak lahko udobno sedita drug zraven drugega. Prostora je več tudi za komolce in kolena, ne le za ramena. Smart ForTwo je vsekakor odlična ideja za urbana okolja, ki pa je proizvajalca, Daimler-Benz, stala veliko denarja, odkar so na trg dali prvega smarta (1998).
Natančne številke niso bile nikoli razkrite, a v svetu avtomobilizma se govori, da je šlo za nekaj milijard evrov. Še dobro, da vodstvo avtomobilskega velikana ni nikoli izgubilo zaupanja v ta model, ki ga urbane ceste tako zelo potrebujejo; z novim modelom za leto 2015 se zdi, da se bo gromozanska investicija slednjič le začela povračati.
Plastičen videz in trde površine v notranjosti so sedaj zamenjale na oko veliko privlačnejše prvine, z ljubkimi in igrivimi podrobnostmi, zaradi česar bodo, vsaj tako menim, ta avto vzljubile predvsem ženske. Površine so mehke na dotik, prevleke se da dobiti v živahnih barvah, ki sledijo tudi drugod v notranjosti avtomobila in na armaturi, tu je še LED osvetlitev in celo, ko zapiramo vrata, imamo občutek, da smo zaprli ‘resen’ avto, saj zvok ni več takšen, kot bi zapirali igračko. Vožnja sama je še vedno precej trda, kar lahko od kratke šasije tudi pričakujemo, posebej občutno je to na jamičastih površinah in pri vožnji čez cestne ovire oz. ležeče ‘policaje’.
Pohvaliti je treba občutno izboljšan menjalnik (sedaj petstopenjski, ki je zasnovan na tistem, ki je vgrajen v renault megane) in tudi vožnja je veliko bolj gladka ter dinamična kljub skromni prostornini motorja (en liter). Speljevanje poteka brez zatikanj, prenos moči je učinkovitejši, prestavno razmerje mnejalnika je sedaj optimizirano. Od motorja seveda ne moremo pričakovati prav veliko, a za urbano vožnjo z vedno nizkimi omejitvami hitrosti je ta avto več kot primeren, prav tako pa ne razočara, ko je treba malo bolj ‘pritisniti’ na obvoznici ali se kljub vsemu zapeljati del poti tudi po avtocesti.
Avto na testu je brez večjih težav na ljubljanski obvoznici dosegel zgornjo omejitev 130 km/h. Smart smer vožnje spreminja pod precej ostrim kotom, kar je logično zaradi škatlaste zasnove, občutek je, kot bi vozili go kart, kar pa daje pravzaprav občutek večje varnosti in zanesljivosti pri manevriranju z avtomobilom. Tudi pri obračanju 360 stopinj je radius nadvse majhen, kot bi se baletka zavrtela okoli svoje osi. Impresivno! Ko k temu dodamo še, da smart, sploh pa model Fortwo, zlahka najde še
tako skromno ‘luknjo’ na parkirišču, kamor ga brez težav stisnete, je
odločitev za nov mestni avto, v kolikor ga potrebujete, na dlani.
Smart je pravi odgovor na sodobne urbane izzive (konec koncev vas lahko prepriča podatek, da so jih prodali že kakšnih 1,7 milijonov). Izbirali boste lahko med tremi različnimi opremami in sicer passion, prime in proxy, na voljo je omejen čas tudi posebna izvedba edition#1. Da smart res zmore vsak mestni zalogaj, me je prepričala vrnitev na parkirišče sredi noči ob neki priložnosti. Ob mojem testnem vozilu sta bila spredaj in zadaj parkirana še dva smarta, eden od njiju se je ‘znašel’ in zapeljal v parkirni prostor kar pod kotom 90 stopinj, a še vedno ni motil drugih udeležencev na cesti. Tako smo trije smarti zasedli le dva parkirna prostora. Prizor, ki se ga vsekakor splača videti in bo vse pogostejši.
Podatki o avtomobilu: 3-valjni vrstni motor s prostornino 999 cm3, z močjo 52 kW (71 KM), 5-stopenjski ročni menjalnik z avtomatiko za zagon/zaustavitev; cena osnovnega modela s serijsko opremo je 10.490 evrov. Za opremo passion je treba doplačati 1460 evrov, za prime 2090 evrov, za proxy pa 3561 evrov. Oprema #edition1 stane dodatnih 3251 evrov.
Besedilo in vse fotografije: Dragica Sušnik
Ni komentarjev:
Objavite komentar