Oddelek BMW M4 je leto dni po lansiranju BMW M4 Coupé na predogled postavil visokozmogljiv model za cestno, predvsem pa dirkalno vožnjo: BMW Concept M4 GTS. S to potezo se je oddelek BMW M vrnil k svojim koreninam. Svetovna premiera BMW Concept M4 GTS je potekala včeraj, 13. avgusta, na
prestižnem dogodku Concours d’Elegance v kalifornijskem letovišču Pebble
Beach v družbi nagrajenih športnih avtomobilov iz minulih let.
Oddelek BMW so ustanovili leta 1972 kot BMW Motorsport GmbH, pritegnil je že na začetku veliko pozornosti z legendarnim dirkalnim avtomobilom BMW M1, odgovoren pa je bil tudi za razvoj prvega motorja s turbinskim polnjenjem, ki je osvojil svetovno prvenstvo Formule 1. Ta motor še vedno predstavlja gonilno silo najuspešnejšega dirkalnega turnega avtomobila na svetu, Group A BMW M3.
Novi BMW Concept M4 GTS nadaljuje tradicijo posebnih modelov BMW M3, ki so se doslej predstavili v izvedbah BMW M3 Evolution (1988), BMW M3 Sport Evolution (1990), BMW M3 GT (1995), BMW M3 CSL (2003, BMW M3 GTS (2010) in BMW M3 CRT (2011). Tehnologija, izpiljena na dirkalnih preizkušnjah, velika moč, predanost lahki konstrukciji in omejeno število proizvodnje so zagotovili tem super hitrim primerkom neprekosljivo zmogljivost v povezavi s temperamentnim doživetjem v vožnji.
BMW Concept M4 GTS so obogatili z novimi tehnologijami, denimo z inovativnim sistemom vbrizgavanja vode, ki je že prinesel bistveno povečanje moči in navora v BMW M4 MotoGP Safety Car. Obenem ima BMW Concept M4 GTS v zadnje luči vgrajeno tehnologijo OLED (organska svetleča dioda), ki daje modelu nov 'nočni' videz.
"Medtem ko BMW M4 Coupé uteleša idealno kombinacijo avtomobilističnih
športnih genov in vsakdanje uporabnosti, pa BMW Concept M4 GTS
ponuja vpogled v izjemno moč in ekskluzivnost modela, ki je bil
zasnovan z občutkom za pionirsko tehnologijo in je povsem osredotočen
na dirkalno stezo," je na premieri pojasnil Frank van Meel, predsednik oddelka BMW
M. "Kljub svoji zmogljivosti na dirkališčih je model še
vedno skladen s cestnimi predpisi. Gre torej za dirkalno tehnologijo
za cestno uporabo v pravem pomenu te besede."
BMW Concept M4 GTS je zasnovan na dinamični in dognani rabi oblik BMW M4 Coupé. Vseeno pa je takoj opazen njegov značaj visokozmogljivega posebnega modela, kjer vsak detajl izpolnjuje svojo nalogo dirkalnega stroja. Ročno nastavljiv razdelilni element (splitter) in zadnje krilce (oba izdelana iz karbona) zagotavljata aerodinamično ravnovesje in omogočata prilagoditev BMW Concept M4 GTS za dirkalne steze in za cestno vožnjo. Primer uporabe lahke konstrukcije je pokrov motorja iz CFRP (plastika, ojačana s karbonskimi vlakni), ki dodatno zniža maso in težišče avtomobila. Široka sprednja odprtina za zrak optimizira pretok zraka in minimizira vzgon na sprednji premi.
Dinamičnost in ekskluzivo tega posebnega modela še poudari barvni odtenek zunanjega kovinskega zaključka v niansi Frozen Dark Grey Metallic s kontrastnim poudarkom na sprednjem razdelilnem elementu v barvi Acid Orange. Ta kontrast opazimo tudi na lahkih, kovanih in poliranih aluminijastih platiščih v izvedbi 666 M. Platišča 9,5 J x 19 (spredaj) in 10,5 J x 20 (zadaj) so opremljena s pnevmatikami Michelin Sport Cup 2 (265/35 R19 spredaj, 285/30 R20 zadaj). Kombinirane pnevmatike zagotavljajo idealno osnovo izjemnim dinamičnim atributom BMW Concept M4 GTS.
Motor, ki poganja BMW Concept M4 GTS, je opremljen z enakim sistemom vbrizgavanja vode, ki se je izkazal z opaznim zvišanjem moči in navora pri BMW M4 MotoGP Safety Car. Pri tem sistemu inženirji uporabljajo fizični učinek vode pri izparevanju za pridobivanje energije iz te prvine. Voda se vbrizgava v posodo polnilnega zbiralnika kot fino pršilo. Pri izparevanju se polnilni zrak občutno ohladi. Tako se temperatura zadnje kompresije v zgorevalni komori zmanjša, kar omogoča, da motor s turbinskim polnilnikom koristi višji tlak polnilnega zraka in zgodnejše vbrizgavanje. Ta tehnologija povečuje moč in navor, obenem pa zmanjšuje toplotno obremenitev komponent, pomembnih za zmogljivost motorja.
Ni komentarjev:
Objavite komentar