Čeprav Hyundaijeva vozila nimajo tako prestižnega prizvoka, kot avtomobilske znamke, ki so na trgu že desetletja in so sčasoma postala sinonim za eleganco, športnost, nemara celo avtomobilsko erotiko, se ta južnokorejska znamka (ki pravzaprav slovi po čisto
drugih stvareh, ki jih je počela še pred tem, ko se je vrgla v
avtomobilizem) pospešeno otresa pridiha manjvrednosti, ki so jo zlasti
lastniki ‘nemcev’ radi vrgli pod nos tistim, ki so se odločili ‘tvegati’
z južnokorejsko pločevino.
Adijo, tekmeci!
V Južni Koreji so zelo, zelo dobro preučili svoje tekmece, tehnologijo in ostale zadeve, preden so se odločili lansirati na trg svoj prvi avto. Ta je bil tako dodelan, da je lahko v svojem razredu gladko potolkel konkurenco, sploh zaradi faktorja cene. Ker je ponudil več za manj, so se potrošniki za Hyundaijeva vozila relativno hitro ogreli.
Zakaj plačevati več za nekaj, kar ponuja manj? Po tej logiki je Hyundai hitro dobil svoj bazen zvestih privržencev, med katere se brez sramu prištevam tudi sama. A pojdimo zdaj k testu, saj nas zanima, kaj novi Hyundai i30 (ta model je njihovo najbolje prodajano vozilo, na vseh trgih) ponuja. Mimogrede, avto za test je posodil Avtocenter Šubelj iz Radomelj.
Novinec ponuja osveženo podobo, še posebej na sprednjem delu, nova kolesa z aluminijastimi platišči, tu so še novi bi-ksenonski žarometi in dnevne LED luči, več opreme v notranjosti in dopolnjen rang modelskih različic. Zelo opazne so nove rešetke na sprednjem odbijaču; te so drzne, horizontalne, delujejo tudi dokaj dominantno s svojo šesterokotno obliko.
Pogled v olepšano notranjost
Notranjost je bolj uglajena, uporabili so dražje materiale, kar je takoj opazno na pogled in dotik. Na kratko, potovalno okolje novega Hyundai i30 je prefinjeno, dodali so aktivni sistem (kamero za nadzor okolice, ki je vgrajena v vzvratno ogledalo), ki pomaga pri bočnem in vzvratnem parkiranju oziroma med vzvratno vožnjo.
Sistem deluje popolnoma brezhibno, natančno in zanesljivo. Pri avtomobilih nižjega srednjega in srednjega razreda sem se vedno spraševala, zakaj morajo uporabljati v notranjosti tisto na videz ceneno in zlajnano oranžno ali rdečo razsvetljavo. Hyundai i30 je tudi v tem drugačen, ambientalna svetloba in svetloba, ki prihaja iz konzole ter aktivnih tipk in instrumentov je privlačna svetlomodra. Tudi ta dejavnik doda k oceni, za katero že sedaj napovedujem, da bo pod črto zelo visoka.
Prepričljivo elegantno je tudi telo dvosklopčnega menjalnika, ki je dovršeno dodelano v vseh detajlih. Na testu sem namreč imela model 1,6 CRDi DCT, oprema Style, z dizelskim pogonom in 7-stopenjskim avtomatskim menjalnikom, ki prispeva k udobni in tekoči vožnji, obenem pa zaradi prenosa moči pripomore h končni gospodarnosti porabe goriva. Novi sedeminčni prikazovalnik (displej) omogoča osvetlitev v treh jakostih svetlobe.
Kaj pa udobje?
Prednji sedeži, tako kot tudi zadnja klop, niso presunljivi, da bi novi lastnik ‘padel dol’, vendar so prijetni, udobni in tudi pri daljši vožnji vas ne bo bolela hrbtenica, saj se dajo nastavljati v vseh smereh in voznikov sedež tudi v ledvenem delu. Tudi občutek oprijema ob straneh je dober in poveča občutke varnosti, ko sedimo v avtu.
Ob tem omenimo še dve funkciji, ki bosta prav prišli pozimi – in hladni dnevi so bližje, kot bi radi verjeli v tem trenutku. Kot prvo je tu ogrevanje volana, kot drugo pa ogrevanje prednjih sedežev (dve stopnji jakosti), kar boste znali ceniti vsi bolj zmrzljivi. Sedeži spredaj imajo tudi funkcijo prezračevanja (ventilacije), ne zgolj ogrevanja, kar se fino obnese poleti. Klop zadaj ni slaba, a ji na sredini manjka počivalnik za roke, medtem ko je za odlagališče pijače poskrbljeno, pa tudi nastavki za isofix system so na svojem mestu (celo za tri otroške sedeže). Zadnje sedeže se da sicer zlagati v razmerju 60/40. Prtljažnik je spodobno velik in dobro umerjen ter globok.
Dinamika, ki prepriča
Sedaj pa še nekaj o vožnji. Kot prvo je novi Hyundai i30 bogatejši za nekaj asistenčnih sistemov in med njimi je tudi opozorilni sistem proti nenamernemu prečkanju črt na vozišču. Sistem opozarja preko LCD ekrana in zvočno. Nova generacija i30 ponuja večjo paleto motorjev, konkretno gre za sedem bencinskih in dizelskih agregatov.
V vrhu ponudbe je 1,6-litrski turbo motor, ki iz sebe iztisne 137 kW, kar je že spodobnih 186 KM. Vsi 1,6-litrski motorji (kakršen je bil tudi moj na testu) imajo sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik. Ta omogoča ob boljših pospeških in večji iztisnjeni moči hkrati nižjo porabo goriva, večjo odzivnost in tekoče, samodejno prestavljanje, za katerega se z leti tudi sama čedalje bolj ogrevam.
Čeprav se da novi Hyundai i30 dobiti v akcijski ceni že za 11.990 evrov (z upoštevanim popustom 2.000 evrov), je cena avta, ki sem ga imela na testu, 18.220 evrov, pri čemer dodatna oprema nanese še nekaj, zato je testni avto dosegel končno vrednost 19.530 evrov (z upoštevanim popustom, ki sem ga omenila).
Ostali podatki testnega vozila so naslednji: moč motorja je 81 kW oziroma 110 KM, navor je 260 Nm v območju vrtljajev 1900-2750, poraba na testu je zaradi moje težke nogice znašala 6,8 litra na sto kilometrov (ob normalni vožnji bi bila 5,8 do največ 6,0 l/100 km), avto ima nizke emisije CO2 (94g/km), prodajalci pa vam ponudijo ob nakupu novega vozila še petletno garancijo brez omejitve kilomterov. Potrebujemo sploh še kakšen argument?
Plusi:
- brezskrbna, dinamična in prepričljivo prijetna vožnja
- polepšana notranjost
- veliko opreme za sprejemljivo ceno
- ekonomična poraba goriva
- novi i30 ponuja visoko varnost (crash testi)
Minusi:
- tipke na sredinski konzoli bi se dalo oblikovno še izboljšati
- izboljšave so možne tudi na potovalnem računalniku, kjer pogrešam več informacij o sami vožnji
Besedilo in vse fotografije: Dragica Sušnik
Besedilo je bilo objavljeno avgusta 2015 v reviji Modre novice (prej Kamniške novice), v avtorski rubriki Ženska za volanom©
Ni komentarjev:
Objavite komentar