Mednarodna avtomobilska razstava v Parizu ali Mondial De L’Automobile Paris je za znamko Renault pomembna prireditev, saj tam vsako drugo leto predstavijo najboljše iz svoje ponudbe in vizijo avtomobilske prihodnosti. Na 'Mondialu' 2016 so na razstavnem prostoru Renaulta, ki je bil s štiri tisoč kvadratnimi metri površin tudi največji med vsemi znamkami, predstavili javnosti kar 34 novih ali prenovljenih modelov.
izjemna svetovna premiera: TREZOR odpira pot električnim športnim avtomobilom |
Mednarodni avtomobilski salon v Parizu, ki je letos potekal od 1. do 16. oktobra, sta tako Renault kot Dacia izkoristila za predstavitev številnih oblikovnih in tudi tehničnih novitet, Renault pa je ob tem s konceptom, o katerem je govora še malce nižje, napovedal tudi prihodnost avtomobilskega oblikovanja: TREZOR namreč razkriva, kako naj bi izgledalo sodobno električno športno vozilo.
Renault Grand Scenic |
Na pariškem avtosalonu je Renault svoj nastop zaznamoval z zaključkom
serije prenov in širitve svojih modelov v zadnjih štirih letih. Kar 11
novih modelov in 15 prenovljenih je inventura teh let, ki jih
zaključujejo novi Koleos, novi Grand Scenic, novi Megane Grand Coupe, prenovljeni Clio in poltovornjak Alaskan. Novi Megane Grand Coupe in novi Grand Scenic zaokrožata osrednji del palete štirih modelov, ki so obogateni z najnovejšimi tehnologijami.
Mondial je obenem postal prizorišče evropske premiere novega Koleosa. Ta avto so skupaj z drugimi vznemirljivimi novostmi predstavili že na novinarski konferenci 29. septembra. Renault je na pariškem Mondialu prvič na tla stare celine pripeljal novega Koleosa Initiale Paris, najboljšo različico tega modela, ki prihaja na evropske trge spomladi 2017. Po modelih Espace, Talisman in Clio je tudi novi Koleos privzel oznako Initiale Paris, sopomenko za najboljše, kar Renault ponuja na področju
udobja in opremljenosti.
Novi Koleos (fotografija zgoraj in spodaj), ki je bil prvič predstavljen na avtomobilskem salonu v Pekingu aprila letos, zaokroža Renaultovo ponudbo vozil višjega cenovnega razreda (v njem sta poleg Koleosa še elegantna cestna 'križanca' Espace in Talisman v dveh karoserijskih različicah). Koleos združuje robustnost crossoverjev z eleganco limuzin. Ta križanec iz D-segmenta združuje vse tradicionalne funkcije, ki jih v tem razredu pričakujemo, obenem pa dodaja Renaultove lekcije iz udobja in praktičnosti.
Novinec bo privlačil poglede z ekskluzivno ametistno črno karoserijsko barvo (noir améthyste) z odsevi temne kovinske slivove barve (prune métallisé), z zunanjimi oblikovnimi elementi in s posebno opremo v notranjosti. Novi Koleos Initiale Paris prav tako izstopa s ponudbo storitev in potovalnim udobjem v Renaultovem slogu (denimo: poseben klicni center zagotavlja konkretne odgovore po meri stranke na zahteve po pomoči v primeru težav, hkrati lahko uredi sprejem v roku 24 ur; glede na trg je na voljo še niz dodatnih storitev za poenostavitev življenja kupcev, med katerimi je prevzem in vračilo avtomobila, oskrba z nadomestnim avtom med vsakim servisnim posegom in celovito čiščenje vozila pred vračilom).
Novi Koleos (fotografija zgoraj in spodaj), ki je bil prvič predstavljen na avtomobilskem salonu v Pekingu aprila letos, zaokroža Renaultovo ponudbo vozil višjega cenovnega razreda (v njem sta poleg Koleosa še elegantna cestna 'križanca' Espace in Talisman v dveh karoserijskih različicah). Koleos združuje robustnost crossoverjev z eleganco limuzin. Ta križanec iz D-segmenta združuje vse tradicionalne funkcije, ki jih v tem razredu pričakujemo, obenem pa dodaja Renaultove lekcije iz udobja in praktičnosti.
Novinec bo privlačil poglede z ekskluzivno ametistno črno karoserijsko barvo (noir améthyste) z odsevi temne kovinske slivove barve (prune métallisé), z zunanjimi oblikovnimi elementi in s posebno opremo v notranjosti. Novi Koleos Initiale Paris prav tako izstopa s ponudbo storitev in potovalnim udobjem v Renaultovem slogu (denimo: poseben klicni center zagotavlja konkretne odgovore po meri stranke na zahteve po pomoči v primeru težav, hkrati lahko uredi sprejem v roku 24 ur; glede na trg je na voljo še niz dodatnih storitev za poenostavitev življenja kupcev, med katerimi je prevzem in vračilo avtomobila, oskrba z nadomestnim avtom med vsakim servisnim posegom in celovito čiščenje vozila pred vračilom).
novi Koleos, interier |
Vsi pooblaščeni prodajalci Renault lahko sicer prodajajo različice Initiale Paris, a le koncesionarji, ki so sposobni ponuditi vse
pripadajoče storitve, lahko dobijo uradno oznako Initiale Paris. Skoraj
280 prodajnih mest Initiale Paris v Franciji in 40 drugod po Evropi bo
spomladi 2017 sodelovalo pri začetku prodaje novega Koleosa.
Tudi novi Scenic v ponudbo Renaulta uvaja tri varnostne novosti: pomoč za ohranitev smeri na voznem pasu (lane-keeping assist), sistem aktivne pomoči pri zaviranju v sili z zaznavo pešcev (active emergency braking with pedestrian detection) in zaznavanje utrujenosti z opozarjanjem (tiredness detection warning). Pa še beseda o Alaskanu: po uvedbi poltonskega pick-upa Duster OROCH na južnoameriške trge, je Renault svoje ambicije v tem segmentu junija letos razširil še s predstavitvijo modela Alaskan, prvega enotonskega pick-upa te znamke.
Renault se na Mondialu s tem ni dokazal samo kot najmočnejša francoska avtomobilska znamka na svetu, ampak je postal tudi znamka z najmlajšo ponudbo vozil v Evropi. Tudi konceptno vozilo Renault TREZOR, ki je bilo premierno razkrito 29. septembra, je oznanilo nove dobe za znamko Renault. Francoski proizvajalec avtomobilov namreč nakazuje prihodnost električnih vozil z novo oblikovalsko študijo, električno gnanim avtom s pristnim GT značajem.
novi Renault Clio, modelsko leto 2017 |
S toplim oblikovnim slogom in zmogljivostmi, ki so naravnane na uživanje v vožnji, uteleša videnje mobilnosti in avtomobilske strasti v prihodnosti. Gre za električen dvosedežni kupe, ki je del oblikovne prenove znamke in ga je Renault predstavil z dizajnersko študijo DeZir že leta 2010. Študija DeZir je s svojo izrazno obliko in strastno rdečo barvo karoserije označila prvo stopnjo oblikovalske strategije. TREZOR gre korak naprej, saj simbolizira čustveno zrelost Renaultovega oblikovanja, ki je od leta 2014 v Evropi postalo glavni dejavnik pri odločitvi kupcev za nakup enega od vozil te znamke.
Koncept športnega in zmogljivega vozila z ničnim ogljičnim odtisom preseneča z rdečimi stekli in inovativno karoserijo iz kompozita z ogljikovimi vlakni ter kontrastnimi površinami. Poudarek je tudi na oblikovanju notranjosti, oblika je topla in čutna. Za uživanje v vožnji dodatno skrbijo plemeniti materiali, kot sta les in usnje. Voznikov prostor je zlitje rokodelskih veščin in tehnologije v duhu najboljših francoskih tradicij, obenem pa je poudarek na najsodobnejši tehnološki povezljivosti.
TREZOR poganja elektromotor, različica tistega, ki ga uporablja moštvo Renault e.dams, dvakratni moštveni prvak svetovnega prvenstva FIA formule E. Ta z največjo močjo 260 kW (350 KM) in največjim navorom 380 Nm omogoča, da TREZOR z mesta do 100 km/h pospeši v manj kot štirih sekundah. TREZOR ima dva akumulatorja, vsak od njiju ima svoj hladilni sistem, delovanje teh optimizira prilagodljiva geometrija odprtin za zajem zraka, ki so nameščene na pokrovu motorja. Vgrajen je tudi sistem za vračanje energije ob zaviranju s tehnologijo RESS (rechargeable energy storage system), slednja je bila razvita posebej za dirkalnike formule E.
Ta koncept je obenem konkreten primer Renaultovega videnja avtonomne vožnje - potovanje, ki je varnejše in vozniku omogoča optimizacijo njegovega časa. V avtonomnem načinu vožnje TREZOR namreč obema potnikoma omogoča, da svoj čas uporabita za povezovanje preko pametnih naprav ali skupno preživljanje časa, na primer z ogledom filma, igranjem iger, pregledovanjem fotografij in podobno.
In ko smo že pri električni (avto)mobilnosti: Renault, pionirska in vodilna znamka na trgu povsem električnih vozil v Evropi, obenem intenzivira svoj program inovacij in izvajanje strategije vozil Z.E. oziroma Zero Emissions 1. Zaradi novega akumulatorja Z.E. 40 ima Renault ZOE zdaj rekorden doseg 400 kilometrov po NEDC, kar je dvakrat toliko, kot ob predstavitvi tega modela. ZOE zato ponuja največji doseg med vsemi povsem električnimi avtomobili za množične uporabnike (mimogrede, da se ga kupiti že zdaj).
novi Renault ZOE |
ZOE je sicer najbolje prodajano električno vozilo v Evropi in pomeni alternativo modelom z motorjem z notranjim izgorevanjem, še zlasti glede na dnevno prevožene razdalje večine avtomobilskih uporabnikov. Renault je z novim akumulatorjem odstranil še zadnjo 'psihološko oviro' za prehod na električno mobilnost, saj ZOE omogoča daljše poti in tako vedno bolj raznoliko uporabo avta. Tudi daljši izleti za konec tedna so z ZOE odslej postali povsem izvedljivi.
ZOE z novim akumulatorjem Z.E. 40 izdelujejo v Renaultovi tovarni v Flinsu, prvi primerki bodo na cestah še pred koncem tega leta. Nova baterija Z.E. 40 v ZOE shrani za 41 kWh uporabne energije, kar je skoraj dvakrat toliko, kot pri standardnem akumulatorju ZOE (22 kWh uporabne energije). Razvili so ga v sodelovanju s podjetjem LG Chem, temelji pa na tehnologiji litij-ionskih celic z veliko energijsko gostoto. Inženirjem Renaulta in LG-ja je uspelo povečati zmogljivost akumulatorja ne da bi obenem povečali njegovo velikost in ob le zmernem povečanju teže. To optimizacijo so dosegli z izboljšavami kemijskega delovanja celic in s tem povečane energijske gostote, ne pa z dodajanjem novih modulov, kot je sicer običajen postopek. Renault je model ZOE zasnoval in ga proizvaja sam, tako kot tudi večino mehanskih sklopov zanj. Pri tem je izkoristil izkušnje iz vloge tehničnega in športnega partnerja prvenstva FIA formule E.
družina novih vozil Dacia |
Za konec pa za trenutek poglejmo še k Dacii, podružnici podjetja Renault, kjer je slednji večinski lastnik že od leta 1999. Na Mondial de l’Automobile Paris 2016 je Dacia dobila priložnost, da razkrije spremembe, ki jih uvaja v svojo ponudbo. Novi Sandero, Sandero Stepway (klik na okrepljeno besedilo, da se pokaže avto test od letošnjega septembra), Logan in Logan MCV postajajo privlačnejši kot kadarkoli doslej, a ohranjajo tudi svojo cenovno prednost! Tako o vozilih znamke Renault kot Dacia bom v prihodnosti gotovo še pisala, zato ne spreglejte avto testov na mojem blogu.
Kakšni so to časi, ko celo o avtomobilizmu najboljše piše ženska... :)
OdgovoriIzbrišija hvala no za ta čudovit kompliment :D zagotovo še zdaleč ne vem toliko, kot izvrstni kolegi iz avtomobilskega žurnalizma, ki so že prekaljeni mačkoni, ampak trudim se po najboljših močeh, celo kot ženska za volanom :P
Izbriši