petek, 20. februar 2015

Veliki avto test: nova opel corsa

Ko je model na trgu že 32 let in po osmih letih ponudijo prenovljeno različico, so pričakovanja velika. V mislih imam opel corso, ki sem jo dobila na test in jo v zimskem vremenu, pomešanem z dežjem, tudi preizkusila v vseh razmerah. Nova corsa prihaja v letu 2015 na trg v tri- in petvratni različici. Avto je na pogled zelo ‘ženski’, čeprav ga bodo brez zadrege vozili tudi moški. Prijetna zunanjost in nadgrajena ter uglajena notranjost ga poleg možnosti izbire med več modelskimi različicami in motorji ter ob spremljavi nadvse razumne cene uvrščajo med tiste, ki bodo slovenski trg mahoma osvojili.
Nekaj pove tudi dejstvo, da je corsa zmagala na mednarodnem izboru Autobest 2015. Na vzporednem testu finalistov je zbrala 994 točk in za seboj pustila hyundai i20 (906 točk), škodo fabio (871 točk) in citroëna C4 cactus (830 točk). Corsa uteleša Volkswagnovo načelo, da želi biti povsod najmanj prav dober. Težko bi dejali, da je corsa v vseh kategorijah odlična, je pa prijeten in zanesljiv avto, v katerem sem se dobro počutila. Ugajale so mi krajše mere, ki avtu omogočajo, da postane mestni ‘malček’, nadvse premišljen in uglajen videz, ki je brez cenenosti, všečni materiali v kabini, možnosti dodatne opreme, odziven motor, dinamične vozne lastnosti, kratek obračalni krog, parkiranje brez težav in še kaj.
Včasih so dejali, da se za malo denarja dobi malo muzike, a glede na ceno se pri novi corsi dobi kar precej, tudi pri opremi (na spletu ali pri katerem od zastopnikov za Opel poiščete posebno akcijsko ponudbo OH!). Notranjost je prijetna, nevsiljiva, v slogu oplov pač. Vrhnji del armaturne plošče je iz kakovostne, mehke gume, oblika zračnikov spominja na tista iz citroëna C3. Sta velika, opazna, ‘fensi’. Volan ponuja odličen občutek nadzora in pri eni od možnosti opreme se ga da tudi ogrevati, kar bo pozimi seveda zelo prav prišlo, prav tako pa v eni od različic opreme ponujajo tudi ogrevana prednja sedeža. Stikala so tip-top, torej odzivna, mehka, brez zatikanj in na dotik prijetna.
Corsa je šla korak naprej z vmesnikom, združenim z zaslonom, občutljivim na dotik, ki omogoča radio, tehnologijo bluetooth, navigacijo in še kaj. Vozniku je lahko v pomoč cel kup tehnologij, od opozarjanja na razdaljo pri parkiranju, zvočnih opozoril pri prekratki razdalji do drugega avta, vgrajene kamere za nadzor zunanjosti in še česa. Ker sem vozila v času padavin, naj omenim še en plus, namreč sorazmerno zelo dobro stabilnost vozila pri večji hitrosti po mokrem cestišču, polnem luž. Poraba pri corsi ni najnižja, sploh ob dinamični vožnji, kakršna je ponavadi moja; enolitrski trivaljnik s 115 konji (85 kilovatov) bo povprečno pri 60 km/h požiral 7,2 litra bencina na sto kilometrov. Nadvse je všečna posebna funkcija City mode, ki omogoča v mestu racionalnejšo porabo goriva.
Mestni način ali t.i. ‘City mode’ omogoča lažje manevriranje v mestu, električni servovolan z upoštevanjem hitrosti odpravi napor, zagotovi natančnost in prihrani gorivo. S pritiskom na City Mode nam avto ‘pomaga’ pri parkiranju ali počasnem manevriranju skozi mestno gnečo. Všečni so tudi žarometi, bi-ksenonski omogočajo zelo dobro vidljivost ponoči, vgrajena je tudi osvetlitev odcepov. Oplove značilne dnevne LED luči poskrbijo za večjo opaznost. Tako sprednji del karoserije kot celotna bočna dinamika in prikupen zadek dajejo corsi takojšnjo prepoznavnost.
Corsa,  pod katero se je podpisal Oplov vodja oblikovanja, Mark Adams, je ohranila nekatere elemente iz preteklosti, slogovno v nekaterih delih posnema druge Oplove modele (denimo adam, astra in insignia), a kljub tej ‘zloženki’ je končni vtis nadvse spodbuden. Avto je kompakten, kljub majhnim meram v notranjosti zelo prostoren, dinamičen značaj oblike pa je poskrbel, da je nova corsa tudi po 32 letih na trgu videti mlada in živahna. Na zadnji klopi je več prostora, kot bi dejali na prvi pogled, mlade družine bo razveselil sistem isofix za pritrjevanje otroških sedežev, ljubiteljice nakupov pa sorazmerno globok prtljažnik. Osebno me je najbolj navdušilo popolno zvočno tesnenje v kabini, ko sem stala zunaj avta, pa praktično komaj slišen motor.
Že standardna oprema nove corse ponuja veliko, vključno z zelo dobrim radijem in kakovostnim ozvočenjem, gumbi so nameščeni pregledno, inteligentno in so nadvse prikupni ter nekoliko drugačni. Tudi maska hladilnika je spuščena nekoliko nižje in je vgrajena v sprednji odbijač, kar daje avtu malce agresivnejši in bolj dinamičen videz. Pohvaliti je treba športne bočne linije nove corse in seksi platišča, ki imajo prav tako športen značaj. Po dolžini je nova corsa od svoje zadnje modelske predhodnice daljša samo za 3 milimetre, tudi prtljažnik ni kaj dosti povečan. Vendar pa je v kabini nekako več prostora, ta je tudi stilsko zelo napredna in uglajena. In, sem omenila še eno zanimivo podrobnost, namreč, da je ogledalce tudi na voznikovi strani na senčniku?
Tudi to je zgovorno dejstvo, da je opel z novo corso mislil na ženske voznice. Lepota je pač pomembna... Opel se je potrudil z novo corso in poleg že vsega prej omenjenega kot opcijo kupcem ponudil tudi ambientalno osvetlitev kabine in panoramsko streho, sistem za samodejno parkiranje, senzorje in še kakšnega elektronskega asistenta bi našli. Veliko sprememb je tudi pod pokrovom, kjer najdemo tricilindrski enolitrski ECOTEC turbo-bencinski motor z direktnim vbrizgavanjem goriva, kupci pa bodo lahko izbirali med različicama z 90 in 115 konjskih moči. Na vrhu ponudbe je 1,4-litrski motor s turbo polnjenjem s 100 konjskih moči. Na voljo sta ročni in avtomatski šeststopenjski menjalnik.

Plusi:

  • uglajena notranjost
  • odlična zvočna izoliranost 
  • kompaktnost
  • všečno oblikovanje
  • odlična odzivnost oziroma elastičnost motorja
  • pregledno parkiranje

Minusi:

  • še vedno premajhen prtljažnik
  • neekonomična poraba pri večjih vrtljajih
Vse fotografije: © Dragica Sušnik
Besedilo je avtorica objavila januarja v reviji Kamniške novice™

Ni komentarjev:

Objavite komentar