Peugeot 2008 je simbol znamkinega vstopa v tekmovalno okolje vse bolj popularnih crossover vozil oziroma križancev - v osnovi mestnih avtomobilov, ki pa se odrežejo srednje dobro tudi na terenu, nikakor pa si ne morejo domišljati, da bi se lahko zares kosali s prvovrstnimi grobijani iz razreda SUV.
Mestni ali urbani križanci (pustolovci, če želite) združujejo v sebi kompaktnost, vodljivost in agilnost majhnega mestnega avta z visoko lego in modno robustno zasnovo SUV vozila. Na ta način pravzaprav ponuja kupcu najboljše iz obeh svetov, vendar s kompromisi, kajpak.
Sprednji pogon in grip control
Model novega Peugeot 2008 je zasnovan na podaljšani platformi, ki si jo je sposodil od mlajšega brata 208. Od slednjega je Peugeot 2008 recimo kar dvajset centimetrov daljši (skupna dolžina 4,16 metra), kar je občutno, na ta račun pa je v kabini tudi več prostora. Po slogu in izvedbi je 2008-ka precej podobna tekmecu Renault Captur. Čeprav zgleda kot skrčena verzija SUV, pa ne bo ravno za oranje po
poljih in neutrjenih terenih, saj ima le sprednji pogon, ta odločitev je
avto pocenila, obenem pa avtu prihranila odvečno težo.
Pri Peugeotu so štirkolesni pogon inženirji nadomestili s posebnim sistemom grip control. Ta je nadgrajen stabilizacijski sistem, pri katerem so upoštevane posebnosti vožnje na slabši podlagi, temu primerno se sistem odziva in pomaga vozniku. Gumb je treba dati v pravi položaj in elektronika bo pomagala k boljšemu oprijemu. Za vsak primer ima 2008 celoletne gume s profilom M+S, ki prav tako pomagajo k boljšemu oprijemu. Tu je še izklopljen stabilizacijski sistem, ki pa se vklopi sam, če presežete 50 kilometrov na uro.
Daljši, uporabnejši, sofisticiran
Avto na testu je bil 2008 1,6 BlueHDI 100 Stop&Start Euro 6 z dizelskim motorjem in polno opremo modelske inačice Allure, ki se lahko pohvali s številnimi nadstandardnimi dodatki. Avto je imel največjo moč 100 KM (73kW) in petstopenjski ročni menjalnik, za katerega se je v praksi izkazalo, da je nekoliko pomanjkljiv. Polna cena avta na testu je bila 19.993,11 evra, medtem ko je avto iste različice z enakim motorjem, a močjo 120 KM in šeststopenjskim menjalnikom za le 900 evro dražji, zato bi slednjega vsekakor bolj priporočila, sploh ob upoštevanju akcijskih popustov.
Ker sem tudi novi 208 vozila ne prav dolgo nazaj (test, če ga še niste, preberite na tej povezavi), je povsem očitno, da je 2008 veliko udobneje voziti kot levjega malčka, prav tako ima 2008 kar občutno mehkejše vzmetenje. Seveda je od malčka tudi daljši, kar sem že omenila in pa višji (za nekaj centimetrov višje podvozje), zaradi česar je vanj vstopati in iz njega izstopati mala malica. Vozniki z bolečinami v hrbtenici, tisti srednjih let in starejši znamo to počasi že ceniti.
Linije novega 2008 so sicer malce zakrivili, a načeloma še vedno deluje dokaj škatlasto, kar ni nič narobe, uporabnik naj se zaveda, da bo notri dobil spodobno veliko prostora (tudi potniki zadaj; malo težav bodo imeli le tisti z zelo dolgimi nogami). Sama kabina je ergonomsko zasnovana in marsikje so uporabili material, ki daje noviemu Peugeot 2008 pridih prestiža in sofisticiranosti, kakršna srečamo v premijskem razredu. Oprema v kabini se zdi višjega razreda, podobno kot pri C4 Cactusu.
Mehka in na dotik prijetna plastika, optimalno na sredino umeščen zaslon na dotik z infotainment vsebinami in navigacijo ter radiem in prostoročno telefonijo, z njimi so poskrbeli za vse potrebe sodobnega voznika ali voznice. Občutek prestiža in elegance doda tudi prijetna modra osvetlitev merilnikov in številčnic. Prtljažni prostor z izvlečno nakladalno rampo je nizek in zato priročen za natovarjanje ter iztovarjanje, se že pred podiranjem sedežev pohvali s 360 litri prostornine. Ko sedeže (razstavljanje 60:40) podremo, dobimo zares velik in povsem raven prtljažni prostor.
V notranjosti lastnika prijetno preseneti tudi grafično potiskana obloga armaturne plošče, kontrastni vložki piano črnine in svetlečih kromiranih dodatkov, kot na prestavni ročici, pa tudi obrobe zračnikov, držala vrat in druge elemente krasi visokokakovostna plastika. Sedeža spredaj sta udobna in rahlo športno oprimeta svoja varovanca. Posebno poglavje je strop kabine, ki ga krasi kromirana letalska pista (spominja na sledi, ki jih za sabo puščajo kremplji leva), horzontalne črte se ponoči svetijo, kar daje 2008 poseben pridih, v tem razgledu bosta uživala predvsem potnika zadaj. Tudi robovi strehe se ponoči svetijo v nežni beli LED svetlobi. Svetloba v kabini je odlična, kakor tudi preglednost, za doplačilo pa si lahko omislite še panoramsko streho.
posebnost: osvetlitev na stropu |
S pomočjo nabora dodatkov Downtown za tipsko predelavo zunanjih in notranjih površin lahko novi lastnik 2008 svoj avto še dodatno personalizira in recimo spremeni videz spodnjega dela karoserije, nosilnih drogov strešnega prtljažnika, okrasne maske, ohišja vzvratnega ogledala, dekorativnega dodatka zadnjih vrat, zračnikov, srednje konzole, ščitnika instrumentne plošče, okrasnih obrob vratnih kljuk in še česa. Ponudbo dopolnjujejo 17-palčna platišča z diamantnim rezom in okrasni kolesni pokrovi z barvnimi vstavki.
Stabilen, okreten, z veliko navora
Od vseh modelov, ki so na voljo (pet z bencinskim, trije z dizelskim motorjem) se tudi sama, kot številni avtomobilstični kolegi doma in po svetu, najbolj ogrevam za 1,6 BlueHDi motor, minimalno moči 100 KM, še raje pa s 120 KM. Motor je dovolj tih, sicer postane glasen takoj, ko smo premalo nežni s stopalko za plin, a še vedno ni vsiljiv oziroma moteč. In ko smo pri hitrosti, Peugeot 2008 se lahko pohvali s solidnimi pospeški in spodobno končno hitrostjo. Dizelski motor, vgrajen v Peugeot 2008 je nadvse elastičen, še posebej v tretji prestavi. Navor je velik, vseeno pa je poraba goriva razveseljujoče nizka.
ročna zavora je robustna in opazna, kot bi bili v letalski kabini |
Na cesti se avto občuti kot stabilen in zanesljiv, s kratkim obračalnim krogom in natančnim krmiljenjem. Morda ga boste doživeli kot nekam brezživljenjskega, a svoje delo bo opravil natančno, četudi brez zabavnega elementa gokarta. Menjalnik je kakovosten in zanesljiv, čeprav se pri tekmecu Citroenu zdi nekoliko bolj kompakten in natančen.
Več varnosti in opreme
Peugeot 2008 je na testih varnosti Euro NCAP požel vse lovorike in je s petimi zvezdicami najvarnejši avto v svojem razredu (podobno kot Kia in Renault Captur). Da je Peugeot 2008 ustrezno odgovoril na potrebe sodobnega voznika, kaže tudi dejstvo, da se je uvrstil na lestvico Driver Power 2015, ki jo sestavlja ugledna britanske revija Auto Express, ki je Peugeota 2008 postavila na vrh pred vse ostale konkurente v razredu crossover oziroma križancev. Voznike in žirijo je pri Peugeot 2008 prepričala kvaliteta izdelave, lahkotnost vožnje, vgrajeni pripomočki in zanesljivost delovanja.
Čeprav je volanski obroč tako v novem 208 kot v 2008 manjši od prejšnjih modelov, se majhen premer volana izkaže, saj omogoča enostavno upravljanje križanca. Volan deluje variabilno, pri nižjih hitrostih je dovolj manjši zasuk, da se kolesa obrnejo v želeno smer, medtem ko pri višjih hitrostih volan zahteva več premika za ustrezen odziv koles, zato 2008 na avtocesti deluje stabilno.
Majhen volan je omogočil tudi postavitev merilnikov višje, tako, da jih voznik spremlja prek zgornjega roba obroča in ne več spodaj. To je super rešitev za optimalno visoke, vendar se bodo tisti nizke rasti in kratkih rok kar pošteno namučili najprej z najprimernejšo lego sedeža, potem pa jim bo prav ta postavitev merilnikov dodatno nagajala, da se bodo morali ves čas malo dvigovati nad volan, če bodo želeli spremljati razne parametre med vožnjo.
Odvisno od opreme se lahko voznik ali voznica obrne na praktičnega parkirnega asistenta, ki pomaga lažje parkirati. Zabavno-informacijski system oziroma infotainment je pregleden in sorazmerno preprost za uporabo, zaslon pa občutljiv na dotik. Vmesnik omogoča preprosto in varno brezročno telefoniranje med vožnjo ter predvajanje vsebin z mobilnih naprav. Tudi navigacijska karta in vnašanje podatkov vanjo se je v praksi odrezala dobro. Ne pozabimo še na vtičnico za USB ključek in potovalni računalnik, ki meri porabo (ta se je na testu izkazala s 5,8 porabljenega litra na sto kilometrov, s tem, da bi se dalo porabo spraviti celo na pet ali malenkost pod pet pri bolj uglajeni vožnji).
Plusi:
- zmogljiv in elastičen 1,6-litrski dieselski motor z veliko navora
- nizki stroški porabe goriva
- prijetno zasnovana kabina, ki se spogleduje s premijskim razredom
- obilje prostora in odličen pregled nad cesto
- dobri materiali, razen pri predalu in na zgornjem delu armature
- najvišje varnostne ocene (vseh 5 zvezdic) na mednarodnih testih NCAP
Minusi:
- namestitev merilnikov nad (pomanjšan) obroč volana vsem voznikom ne ustreza
- na voljo je samo pogon na prednji kolesi
- pomanjkanje šeste prestave pri testnem vozilu je bilo opazno pri končni hitrosti
- tudi pri Peugeot 2008 na sovoznikovi strani ni oprijemne ročice
Besedilo in vse fotografije: Dragica Sušnik
Članek je bil objavljen v reviji Modre novice v decembru 2015, v rubriki Ženska za volanom©
Ni komentarjev:
Objavite komentar