četrtek, 3. marec 2016

Avto test: novi Volkswagen Touran

VW Touran vztraja na trgu od leta 2003, ko je stopil v čevlje, no, na kolesa, večjega brata sharana. Nova, tretja generacija, prinaša nekaj sprememb: 13 centimetrov več v dolžino, kar se prostorsko kar pozna, obenem so avtu za 80 kilogramov znižali maso in to na račun uporabe aluminijastega bloka motorja.
Zaradi prilagodljive platforme ima novi Touran tudi 11 centimetrov daljšo medosno razdaljo. Tovrstnemu ‘povečevanju’ smo dostikrat priča pri menjavi avtomobilskih generacij, obenem pa se je Touran na ta način na novo pozicioniral in tudi namenoma povečal razliko med modelom VW golf sportsvan.

Izraba do zadnjega centimetra

Volkswagen Touran še naprej kupce in uporabnike vabi s preprosto skladno obliko, z zares enostavno uporabo, izvrstno mehaniko, prostornostjo in praktičnostjo. To je avto, pri katerem sta do zadnjega centimetra izrabljena tako potniški prostor kot prtljažnik. Enoprostorec vztraja pri linearnemu oblikovanju, ki kajpak ne povzroči hitrejšega bitja srca, niti se za tem avtom nihče ne bo dvakrat obrnil, a vseeno je oblika nekako brezčasna. Opazne so vodoravne bočne linije, maska in zadek pa sta nekoliko slogovno pomlajena in še bolj skladna.
Na testu sem imela dizelsko gnanega Tourana 1,6 TDI BMT z opremo Comfortline s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in močjo 81 kilovatov (110 KM), katerega maloprodajna cena je 24.390 evrov. Avto, ki ga je posodila trzinska Avtohiša Debevc, je bil v indijevo sivi kovinski barvi, za katero je treba doplačati še 516 evrov. Oprema Comfortline je zares optimalna, saj vsebuje vse tiste elemente, ki jih potrebuje povprečna družina med vožnjo. Ni sicer slogovno presežna, a je nadvse prijetna, predvsem pa racionalna. Motor je, čeprav gre za dizelski agregat, tih, kultiviran, mirnega teka. Sama vožnja pa bo v užitek tudi tistim, ki so vajeni malo bolj dinamičnih pospeškov, sploh ko je voznik sam v kabini in brez naložene dodatne teže.
Racionalnost in pregovorno nemška zanesljivost sta bržkone lastnosti, ki ju išče Volkswagnovi znamki zvesti kupec. Ta prenovljeni kompaktni enoprostorec se sedaj lahko pohvali s kar 834-litrskim prtljažnikom, zaradi katerega načeloma družinski avto kaj hitro osvoji tudi tiste, ki veliko tovorijo v prtljažnem prostoru, ne glede na družinske razmere.

Praktičnost na prvem mestu

Prenovljeni Touran, ki stavi zlasti na uporabnost, prijaznost do družin, in tehnološke izboljšave, se lahko pohvali z več varnostnimi rešitvami, vizualno pa ostaja precej podoben predhodniku. Avto, ki je pri nas na voljo od 21.521 evrov naprej (verzija z bencinskim 1,2 TSI BMT motorjem), je od prihoda na trg toplo sprejet pri uporabnikih, saj je proizvajalec v malo več kot dvanajstih letih prodal okoli dva milijona teh vozil.
Touran je tudi tokrat na voljo s petimi ali sedmimi sedeži, vendar se bom omejila na prvega, saj drugega nisem vozila, vseeno za potencialne kupce (ki so se morda družinsko v tem času že razbohotili) velja omeniti, da sta po novem s pritrdišči isofix opremljena tudi šesti in sedmi sedež. Seveda ne pozabimo na zložljive mizice, kot v letalu, ki zadaj razveseljujejo sopotnike (ti si lahko zadaj na stopinjo natančno prilagajajo temperaturo).
Prtljažni prostor je, tudi pri petsedežni varianti, sedaj za 48 litrov razkošnejši. Prvič pa so ga tudi opremili s sistemom fold flat, zaradi česar zlaganje sedežev v popolnoma ravno dno postane otroško lahka igra. Z 834 litri je prtljažnik Tourana največji v razredu, če pa popolnoma zložimo tudi drugo vrsto, dobimo na voljo neverjetnih 1.980 litrov. Ker se da sovozniški sedež popolnoma poklopiti, lahko v tem avtu prevažamo predmete dolžine do 2,7 metra.
Uporabnost Tourana je navdušujoča in kakšno uro ali dve bi se lahko testni ali novopečeni voznik posvečal zgolj tem elementom. Če se namreč odloči šteti, bo našel kar 47 odlagališč v obliki poličk, kljukic in predalčkov ter predalov, pri sovoznikovih nogah je tudi odlagalna mrežica.

Izboljšave tudi znotraj

Potniška kabina, kokpit in armaturna plošča sta podobna kot pri predhodniku, zakaj bi namreč izboljševali stvari, ki že sedaj optimalno delujejo. Čeprav je videz identičen, pa je kakovost uporabljenih materialov že precej boljša in se počasi spogleduje z elementi iz višjih cenovnih razredov.
Značilno ravne poteze brez oblin se iz zunanjosti vozila prenašajo tudi v notranjost. Nadzorne tipke in sploh vsa armatura deluje zelo urejeno in organizirano, prav po nemško, gumbi in tipke se odlično odzivajo in so visoke kakovostne izdelave, boljši v primerjavi s predhodnikom je tudi avdio sistem in klimatska naprava Pure Air Climatronic (vsaj v opremi Comfortline), ki se jo da naravnati triconsko in vhodni zrak očisti različnih alergenov.
Z drugo generacijo modularnega sistema infotainment je izboljšana tudi povezljivost. S pomočjo mirror linka oziroma preslikave zaslona mobilnega telefona infotainment sedaj podpira Applov car play in Googlov androidni auto sistem. To pomeni, da je vmesnik, vgrajen v novega Tourana, združljiv z večino pametnih telefonov.
Položaj sedenja za volanom je ergonomski in kot smo pri enoprostorcih vajeni, tudi nekoliko višji, kar daje še boljši pregled nad dogajanjem na cestišču in sploh okolici. Sama vožnja je mirna, uglajena, hrupa v potniško kabino je zelo malo. Nekoliko so prenovili tudi volanski obroč, merilnike in stikala, v opremi Comfortline so jim dodali kromirane poudarke, prav tako pa je pri tem paketu opreme notranjost obogatena še z dekorativnimi letvicami in sedežnimi prevlekami v dveh odtenkih sive, s čimer se popestri nekoliko tog začetni vtis.
Od izboljšane ponudbe asistenčnih sistemov omenimo tistega, ki je bil voznikom prvič na voljo že v VW passatu in sicer gre za emergency assist, aktivni tempomat, ki v primeru voznikove neodzivnosti avtomatično poveča razdaljo do vozila spredaj. Tu pa je še sistem lane assist, ki avto pomaga obdržati na voznem pasu s pomočjo treh glasnih zvočnih opozoril (in enega grafičnega), čemur sledita dva kratka, opozorilna zavorna sunka, vklopijo se tudi vse štiri smerne utripalke in nato še avtonomna zavora do ustavitve.

Zanesljiv, stabilen, vodljiv

Novi Touran je serijsko opremljen s sistemom samodejnega zaviranja pri nizkih hitrostih, sistemom rear traffic allert, ki s tipali na zadku nadzoruje okolico vozila med vzvratnim zapuščanjem parkirnega mesta in z asistenčnim sistemom traffic jam za vožnjo v mestni gneči. Ne glede na novosti se bo voznik v Touranu takoj počutil domače, sploh, če je zadnja leta že vozil znamko Volkswagen. V Touranu se sedi nekoliko višje, olajšano pa je tudi vstopanje. Sedeži sicer niso vrhunski, a so udobni in zelo dobro vodljivi ter nastavljivi po vseh parametrih.
Potovalni računalnik med vožnjo postreže s številnimi koristnimi podatki o stanju motorja, porabi (mimogrede, končna poraba na testni vožnji je v mojem primeru znašala 6,6 litra na prevoženih sto kilometrov, a menda jo večina voznikov zlahka obdrži v rangu okoli šestih litrov), menjavi tekočin in podobno.
Tudi aktivni tempomat se odlično izkaže. O sami vožnji bi lahko dodala še, da je lega vozila na cesti zelo stabilna, avto pa daje občutek odlične vodljivosti, speljevanje je lagodno, v ovinkih ni veliko nagibanja. Ob vseh drugih značilnostih, ki jih lahko ponudijo nemški geni te znamke, se ni treba pretirano čuditi, da je Touran prava prodajna uspešnica, a menda se, tako sem izvedela med poznavalci, najbolje prodajajo dvolitrski agregati, čeprav bi ‘čez palec’ pričakovali, da bo Slovencem najbolj všeč 1,6-litrski motor.
Kupci lahko sicer izbirajo med dvema bencinskima motorjema TSI s prostornino 1,2 (81 kW) in 1,4 litra (110 kW) ter dvema dizelskima motorjema in sicer 1,6-litrskim z 81 kilovati in dvolitrskim s 110 kW (150 KM). Pri obeh verzijah se lahko kupec odloča tudi za različico, ki je opremljena z avtomatskim menjalnikom, ki končno ceno v evrih dvigne za slaba dva tisočaka. Poleg bolj osnovne opreme Trendline sta na voljo še višja razreda opremljenosti in sicer v izvedbi Comfortline in še imenitnejši Highline.

Plusi:

- praktičnost, racionalnost
- nizka poraba
- povprečni družini popolnoma prilagojena površina
- razkošno velik prtljažni prostor

Minusi:

- ne vzbuja čustev

Besedilo in fotografije: Dragica Sušnik

Ni komentarjev:

Objavite komentar