Z novim renault talismanom, ki ne skriva želje po plasmanu v višji srednji razred, se francoski avtomobilist dokončno poslavlja od modelov, kot sta laguna ali latitude (splošni javnosti morda manj znan model za 'vodstvene delavce'), medtem ko meri na potencialne kupce mazde 6, opla insignie, škode superb, peugeota 508, volkswagen passata ter morebiti še audija A4, katere želi kajpak zvabiti k sebi. Po videzu, ki je sodoben in privlačen obenem, talisman sledi oblikovni prenovi, ki se je v renaultu začela že z modeli scenic, espace in megane. S talismanom se po mnenju poznavalcev Renault po safranu in laguni spet podaja v razred, kjer je nekoč že imel primat.
Ah ta talisman. Predmet, ki nam bojda prinese srečo. Tudi pri renaultu očitno menijo, da bo prav talisman (mnenja o imenu novinca so bila sicer med tistimi, ki sem jim avto bodisi omenila, bodisi razkazala, dokaj deljena, nekaterim je ime Talisman prav všeč, drugim sploh ne), imel nekakšno magično moč, če ne drugače, pa pri prodajnih številkah. Kar bi se potemtakem zagotovo izkazalo kot talisman za proizvajalca.
Na trg je zapeljal tako v limuzinski kot karavanski izvedbi, jaz sem vozila dizelsko gnani karavan talisman grandtour dCi 160 EDC Zen, torej avto s kar se da največ opreme, potovalnim računalnikom, ki zna malodane čarati in - ne pozabimo, to je za utrujene pisce in voznike zelo pomembno - s 3 vrstami masaže tako na vozniškem kot sopotniškem sedežu ter s petimi stopnjami masažne jakosti.
Prisegam, da me iz avta sploh ni bilo več moč spraviti, tako zaradi že kar perverznega udobja v celoti usnjenih sedežev (ki jih lahko stopenjsko ali hladimo ali zračimo, pozimi pa grejemo) kot že zaradi omenjene masaže. Ta je sicer časovno omejena, a kaj bi to: ponovno sem pač pritisnila na tipko za masažo in padla v dobesedno zen stanje (res, primerno ime paketne opreme!) kar na domačem dvorišču ali kjerkoli že je sproti naneslo. Ob takem udobju, kot ga je testni avto nudil, je pravzaprav še čudež, da sem sploh prevozila toliko kilometrov, kot sem jih.
Da ne bom zabredla pregloboko v intimo, naj grem raje k hladnejšim in bolj preračunljivo oprijemljivim številkam: limuzinska izvedba meri v dolžino 4849 mm, karavanska pa 4865 milimetrov, to pa (petim) potnikom v kabini daje še pa še udobja. S koleni se prav gotovo nihče ne bo nikamor zadeval, celo če bi to nalašč poskušal. Notranjost (pravijo, da je zelo podobna kot v novem espaceu in meganu - tisti namreč, ki so preskusili vse imenovano) je opremljena dobesedno razkošno ali z moderno besedo luksuzno. Med voznikom in sovoznikom je skoraj več prostora kot v kakšnem poslovnem razredu na letalu med dvema potnikoma.
Široka sredinska konzola v talismanu se lahko meri z recimo tisto v kakšnem od nemcev z zadnjim pogonom in naj bom konkretna, v mislih imam BMW X6 in to brez pretiravanja (na isti dan, ko sem vrnila imenovanega bavarca, sem prevzela dotičnega francoza iz pričujočega testa, tako da mi, recimo, lahko verjamete na besedo). Sedeži dobesedno kričijo posel oziroma business. Da se jih premikati po vseh mogočih smereh in globinah ter višinah, naslon za glavo lahko nastavljate v kar šest smeri, čeprav ravno nad naslonom za glavo nekateri kolegi, ki pišejo o avtomobilizmu, niso bili preveč navdušeni, sploh na daljših poteh.
Saj sem že omenila, da se na dolge ture pravzaprav nisem podajala? Zadeva ima gotovo nekaj opraviti s pretiranim posvečanjem masažni funkciji, vgrajeni v prednja sedeža... No, pa tudi potniški prostor na splošno, v katerem prevladujejo čiste linije, odlična preglednost in preprosto upravljanje funkcijskih gumbov, me je vsekakor navdušil.
V prtljažniku je kar za 608 litrov prostora, toda slednji podatki veljajo za limuzinsko različico, medtem ko je, čeprav se sliši nenavadno, v karavanski različici (grandtour) v prtljažnem delu manj prostora, kot v limuzinski, namreč 'samo' 572 litrov. Talisman je na trg prišel s štirimi paketi opreme: life, business, zen in Initiale Paris, cena pa je, odvisno od paketa, od
21.490 evrov (talisman dCi 110 energy life) do 36.490 evrov (talisman
dCi 160 energy EDC initiale Paris), za
karavansko izvedenko grandtour je treba doplačati še 1.200 evrov. Mimogrede, pri renaultu računajo, da bo delež prodaje karavanske različice okoli 70-odstoten.
Čeprav na začetku ni bilo akcijskih popustov, pri Avtohiši Malgaj, kjer so avto posodili za test, ponujajo trenutno 1500 evrov popusta in sicer v obliki brezplačnega podaljšanega jamstva do 5 let oziroma prevoženih 150.000 kilometrov. Testni avto, kot ga vidite, v onsovni verziji stane 30.490 evrov, a so ga vsi dodatki bistveno podražili, vključno z BOSE surround system 4 ozvočenjem, ki stane še 1200 evrov, doatnih 3700 evrov pa nanese kup opcij, ki jih je vozilo imelo še dodatno na razpolago (s tem pa tudi jaz kot voznica). Dobrih 2900 evrov nanesejo še druge opcije, ki so bile v opremi zen na voljo in še tisoč evrov dodajmo za kovinsko barvo, ki je bila v mojem primeru zares atraktivna 'cosmos modra'. Še dodatnih 500 evrov stane opcija Easy Trunk Access oziroma odpiranje prtljažnih vrat z zamahom noge pod zadkom.
Od opreme je treba na prvo mesto vsekakor postaviti številne elektonske asistenčne sisteme za aktivno in pasivno varnost (opozorilniki za prekoračitev hitrosti s
prepoznavo prometnih znakov, lane-assist, ki opozarja na nenamerno menjavo voznega pasu, asistenčni
sistem za merjenje varnostne razdalje, opozarjanje na mrtvi kot, prisilno zaviranje in sistem za samodejno parkiranje); tu je še aktivno vzmetenje, za pohvaliti je 7-palčne digitalne merilnike TFT in 7- oziroma
8,7-palčni zaslon s sistemom R-LINK 2; nadvse uporaben pripomoček je tudi projekcijski oziroma 'head-up' zaslon.
V res zgledno urejeni notranjosti, ki se zanesljivo uvršča v premijski razred, je veliko odlagalnih površin. Teh je, so naračunali, za 25 litrov, že predal na sovozniškem delu ima osem litrov prostornine. Uporabnike prijetno preseneti tudi vrhunska akustika, za katero skrbi Bose Surround ozvočenje. Zaslon je estetski in velik, z odlično ločljivostjo in dobro odziven, takorekoč že malodane intuitiven.
Nastavitev je res veliko, a se na menije hitro navadiš. Med temi ni samo izbira več vrst ambientalne osvetlitve v potniški kabini, ampa tudi izbira vozniških profilov Multisense, ta je dosegljiv tudi z gumbom na sredinski konzoli med
sedežema. Ta skrbi za spremenjen (beri: bolj športen) občutek med vožnjo, ko noga močneje poseže po stopalki za plin. Vseeno pa je vožnja v profilu comfort (udobna) daleč najbolj prijetna in talismanu dobesedno pisana na kožo.
Vožnja sama je zelo neposredna, voznik se zlije v eno z avtom in s cesto, a ne na račun udobja, tako kot pri že omenjenem bavarcu iz začetka zapisa, vseeno pa se čuti nekoliko trše podvozje. Morda pa se tudi s tem novi francoski adut, pardon talisman, želi približati nemškim tekmecem? Lega na cesti je zaradi odličnega blaženja podvozja izvrstna, zato avto brezhibno ohranja smer v vsakršnih pogojih; v resnici voznik sploh nima občutka, da vozi tako velik avto.
Talisman je na trg prišel s petimi motornimi različicami, dvema
turbobencinskima in tremi turbodizelskimi. Prva dva v prisilno polnjeni 1,6-litrski bencinski različici dosegata od 110 kilovatov (150 KM) in 220
Nm navora do 147 kilovatov (200 KM) in 260 Nm navora v povezavi s serijsko vgrajenim
sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom EDC.
Vsaka od motorskih različic bo zanesljivo našla svojega zvestega uporabnika, a zdi se, da bo oziroma je po turbodizelskih največ povpraševanja: motor z 1,5- in
1,6-litrsko gibno prostornino razvije od 81 kilovatov (110 KM) in 260 Nm, preko 96
kilovatov (130 KM) in 320 Nm do 118 kilovatov (160 KM) in 380 Nm navora,
povezani so s šeststopenjskim ročnim oziroma pri 1,6-litrski motorni različici samo s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko EDC.
Na testu sem imela najmočnejšo turbodizelsko gnano različico z avtomatskim menjalnikom EDC, ki je iz sebe iztisnil 118 kW moči oziroma 160 'konjev'. Čeprav ima motor 'samo' 1,6 litra gibne prostornine, se ne občuti kot 'podhranjen' (odziven je tudi pri nizkih vrtljajih), saj mu pomagata dve turbini, ki motorju dajeta vso potrebno prožnost in dinamiko. Poraba goriva je bila vsaj na mojem testu zgledna - ustavila se je pri 6,4 litra na prevoženih sto kilometrov.
Po mnenju, ki sem si ga ustvarila, bo novinec talisman zlahka prepričal zahtevnejše kupce večjih limuzin. Sama sem kot rečeno vozila grandtourja, ki je bolj uporaben, če vam veliko pomeni dobra izraba prtljažnega prostora: karavanska različica z medosno razdaljo 2,8 metra ima torej pet vrat, limuzinska pa štiri vrata.
Oblika je, vsaj meni in za renault zagotovo, zelo privlačna: pokrov motorja krasijo rebra, kromirana sprednja maska je nadvse markantna. Prepoznaven svetlobni podpis v obliki črke C in LED-žarometi pure vision kot opcijska oprema le še pripomorejo k celotnemu vtisu. Žarometi in zadnje zavorne luči se zlijejo kot v eno z masko, vrati in celotno podobo vozila. To nikakor ni karavan, ki bi deloval dolgočasno - prav oblika je ena od njegovih glavnih prednosti. Vtis samo še podkrepijo 19-palčna aluminijsta platišča...
Talisman kot edini limuzinski oziroma
karavanski predstavnik D-razreda opcijsko prinaša sistem
štirikolesnega krmiljenja 4CONTROL (za ta paket, ki vključuje tudi 19-palčna platišča in variabilno vzmetenje, je treba doplačati 2000 evrov, v testnem avtu je kajpak zaradi top opremljenosti bil na voljo). Pri paketu zen je na voljo opcijsko treba ta paket še doplačati,
pri najbolj prestižni izvedenki Initiale Paris prihaja serijsko v kombinaciji z variabilnim
vzmetenjem (slednje s pomočjo elektromagnetnih ventilov ves čas preverja
vozne razmere in svoje odzive prilagaja 100x v sekundi).
Glede na štirikolesno krmiljenje se tako dolg avto odlično obnese v ovinkih in pri zavijanju v križišča. Elektronika skrbi, da se zadnji kolesi obračata do 3,5 stopinje, odvisno od hitrosti vožnje. Sistem pomaga tudi pri lažjem parkiranju, saj je treba manj vrteti volan.
Glede na štirikolesno krmiljenje se tako dolg avto odlično obnese v ovinkih in pri zavijanju v križišča. Elektronika skrbi, da se zadnji kolesi obračata do 3,5 stopinje, odvisno od hitrosti vožnje. Sistem pomaga tudi pri lažjem parkiranju, saj je treba manj vrteti volan.
Plusi:
- zelo atraktivna oblika
- štirikolesno krmiljenje, odlična lega in vodljivost na cesti
- vrhunsko udobje v notranjosti, smotrna in premijska zasnova
- vrhunsko udobje v notranjosti, smotrna in premijska zasnova
- prostornost in izraba prostora
- relativno nizka osnovna cena za vse našteto
- relativno nizka osnovna cena za vse našteto
Minus:
- samodejni menjalnik nekoliko cukne pri speljevanju
Besedilo in fotografije: Dragica Sušnik
Ni komentarjev:
Objavite komentar