ponedeljek, 10. avgust 2015

Na testu: novi Smart Fortwo

Bolj rafiniran od svojega predhodnika, z boljšo konstrukcijo in dizajnom ter nekoliko robustnejšega videza in z bistveno boljšo izrabo prostora je novi smart fortwo, modelsko leto 2015, nekaj, kar boste z veseljem vozili, sploh, če živite v gosto strnjenih mestnih ali velemestnih naseljih.
No, velemest pri nas resda ni, vendar je gneča iz dneva v dan bolj opazna, avtomobilov je vsako leto več, infrastruktura napreduje počasi, parkirišč kronično primanjkuje. Za vse te probleme obstaja eno samo zdravilo: majhen mestni avto. To je smart, ki ga poganja tricilinderski bencinski motor, ki ga uporabljata tudi fortwo-jev večji brat ForFour (smartovo vozilo za štiri osebe, kot pove že ime) ali renaultev twingo. Nekoliko zajetnejši od svojega predhodnika je predvsem zato, ker je bilo treba narediti več na varnostnih mehanizmih, kot je denimo zaščita pri trku. Varnost je kajpak pomembna, pri majhnih avtomobilih sploh.
Novi smart je širiši za enajst centimetrov, kar se v notranjosti občuti in to seveda prijetno, medtem ko je dolžina (269 cm) ostala nespremenjena glede na minulo modelsko različico. Več je prostora za oba sopotnika, ki se zdaj ne stiskata več z rameni, ampak lahko udobno sedita drug zraven drugega. Prostora je več tudi za komolce in kolena, ne le za ramena. Smart ForTwo je vsekakor odlična ideja za urbana okolja, ki pa je proizvajalca, Daimler-Benz, stala veliko denarja, odkar so na trg dali prvega smarta (1998).
Natančne številke niso bile nikoli razkrite, a v svetu avtomobilizma se govori, da je šlo za nekaj milijard evrov. Še dobro, da vodstvo avtomobilskega velikana ni nikoli izgubilo zaupanja v ta model, ki ga urbane ceste tako zelo potrebujejo; z novim modelom za leto 2015 se zdi, da se bo gromozanska investicija slednjič le začela povračati.
Plastičen videz in trde površine v notranjosti so sedaj zamenjale na oko veliko privlačnejše prvine, z ljubkimi in igrivimi podrobnostmi, zaradi česar bodo, vsaj tako menim, ta avto vzljubile predvsem ženske. Površine so mehke na dotik, prevleke se da dobiti v živahnih barvah, ki sledijo tudi drugod v notranjosti avtomobila in na armaturi, tu je še LED osvetlitev in celo, ko zapiramo vrata, imamo občutek, da smo zaprli ‘resen’ avto, saj zvok ni več takšen, kot bi zapirali igračko. Vožnja sama je še vedno precej trda, kar lahko od kratke šasije tudi pričakujemo, posebej občutno je to na jamičastih površinah in pri vožnji čez cestne ovire oz. ležeče ‘policaje’.
Pohvaliti je treba občutno izboljšan menjalnik (sedaj petstopenjski, ki je zasnovan na tistem, ki je vgrajen v renault megane) in tudi vožnja je veliko bolj gladka ter dinamična kljub skromni prostornini motorja (en liter). Speljevanje poteka brez zatikanj, prenos moči je učinkovitejši, prestavno razmerje mnejalnika je sedaj optimizirano. Od motorja seveda ne moremo pričakovati prav veliko, a za urbano vožnjo z vedno nizkimi omejitvami hitrosti je ta avto več kot primeren, prav tako pa ne razočara, ko je treba malo bolj ‘pritisniti’ na obvoznici ali se kljub vsemu zapeljati del poti tudi po avtocesti.
Avto na testu je brez večjih težav na ljubljanski obvoznici dosegel zgornjo omejitev 130 km/h. Smart smer vožnje spreminja pod precej ostrim kotom, kar je logično zaradi škatlaste zasnove, občutek je, kot bi vozili go kart, kar pa daje pravzaprav občutek večje varnosti in zanesljivosti pri manevriranju z avtomobilom. Tudi pri obračanju 360 stopinj je radius nadvse majhen, kot bi se baletka zavrtela okoli svoje osi. Impresivno! Ko k temu dodamo še, da smart, sploh pa model Fortwo, zlahka najde še tako skromno ‘luknjo’ na parkirišču, kamor ga brez težav stisnete, je odločitev za nov mestni avto, v kolikor ga potrebujete, na dlani.
Smart je pravi odgovor na sodobne urbane izzive (konec koncev vas lahko prepriča podatek, da so jih prodali že kakšnih 1,7 milijonov). Izbirali boste lahko med tremi različnimi opremami in sicer passion, prime in proxy, na voljo je omejen čas tudi posebna izvedba edition#1. Da smart res zmore vsak mestni zalogaj, me je prepričala vrnitev na parkirišče sredi noči ob neki priložnosti. Ob mojem testnem vozilu sta bila spredaj in zadaj parkirana še dva smarta, eden od njiju se je ‘znašel’ in zapeljal v parkirni prostor kar pod kotom 90 stopinj, a še vedno ni motil drugih udeležencev na cesti. Tako smo trije smarti zasedli le dva parkirna prostora. Prizor, ki se ga vsekakor splača videti in bo vse pogostejši.
Podatki o avtomobilu: 3-valjni vrstni motor s prostornino 999 cm3, z močjo 52 kW (71 KM), 5-stopenjski ročni menjalnik z avtomatiko za zagon/zaustavitev; cena osnovnega modela s serijsko opremo je 10.490 evrov. Za opremo passion je treba doplačati 1460 evrov, za prime 2090 evrov, za proxy pa 3561 evrov. Oprema #edition1 stane dodatnih 3251 evrov.

Besedilo in vse fotografije: Dragica Sušnik

sobota, 8. avgust 2015

Tag Heuer z Bundesligo podpisal triletno pogodbo

TAG Heuer je pred dnevi uradno postal prvi časomerilec Bundeslige, ki združuje 36 ekip nemškega državnega prvenstva v nogometu. S triletno pogodbo, ki sta jo podpisala, želita Bundesliga in TAG Heuer ustvariti nov svet v športni areni ter razviti kreativno in drzno partnerstvo. V odmevnem nemškem državnem prvenstvu L1 + L2 bodo od zdaj na tekmah merili čas s tehnologijo TAG Heuer, saj je švicarski urar s sedežem v La Chaux-de-Fondsu postal prvi zgodovinski uradni časomerilec in uradna ura Bundeslige.
Direktor podjetja TAG Heuer Jean-Claude Biver in direktor Bundeslige Christian Seifert ob začetku Superpokala 2015
Eno najmočnejših nogometnih ligaških tekmovanj na svetu je dobilo zagon z zmagoslavjem Nemčije na svetovnem prvenstvu. Tekme Bundeslige vsak teden spremlja več sto milijonov televizijskih gledalcev v 208 državah po svetu. Tik pred slovitim Superpokalom 2015, v katerem sta se pomerila VfL Wolfsburg in FC Bayern Munich ter pred začetkom napete nove sezone, sta Jean-Claude Biver, direktor podjetja TAG Heuer in predsednik oddelka za ure v skupini LVMH ter Christian Seifert, direktor Bundeslige, v Wolfsburgu naznanila skupno triletno partnerstvo v duhu novih idej.
"Nemško državno nogometno prvenstvo je ena najmogočnejših in celostnih platform. Pri sponzorstvu bomo lahko uporabili drugačno perspektivo, kar bo prineslo izjemne nove priložnosti, še posebej na digitalnem področju. Pripravljamo se na prihodnost," je povedal Jean-Claude Biver.
"Veseli nas, da smo našli partnerja, kot je TAG Heuer, ki se s predanostjo kakovosti in mednarodnim delovanjem docela ujema z načeli Bundeslige. Sploh ker tovrstno sponzorstvo predstavlja veliko opaznost na svetovni ravni. Prepričani smo, da bo naše sodelovanje v prihodnjih letih koristilo obema stranema," ga je dopolnil Christian Seifert. TAG Heuerjev moto #DontCrackUnderPressure bodo instalirali na vseh ravneh tekmovanj, tako na najbolj vidnih kot začetnih, saj bodo s tem spodbujali mlade talente in prihajajoče generacije nogometa. Kot pravijo, naj se igre začnejo!

petek, 7. avgust 2015

Decoded by DIESEL, nova kolekcija in kampanja kultne znamke

Diesel je že v preteklosti skozi svoje oglaševalske akcije izražal duh časa in komentiral družbo na svojstven, izviren in tudi ironičen način. 'Decoded by Diesel'(Diesel dekodira) prinaša pristno, iskreno sporočilo, z resničnimi in neobdelanimi fotografijami, z neposrednimi in transparentnimi nosilnimi sporočili ('this is where we tell you what to wear',…).

Nova kampanja Diesel za jesen in zimo 2015 je več kot samo sezonska oglaševalska akcija, gre za nov pogled na svet skozi očala Diesel! Diesel odločno prekinja z retuširanjem fotografij. Gre za prikaz ljudi in mode, kakršni so in na ta način za spoštovanje kupcev in ljubiteljev blagovne znamke, ki jih Diesel želi pritegniti v svoj pristni svet. Kolekcijo je oblikoval Nicola Formichetti, fotografiral jo je Richard Burbridge. Nova kolekcija je na voljo v trgovinah Emporium in Galerija Emporium v Ljubljani.

sreda, 5. avgust 2015

Ste že slišali za zvok, ki se ga da videti?

V videu svetovne uspešnice Hideaway priljubljene pevke Kiesza se Sony poigrava z umetnostjo vizualizacije zvoka, imenovane kimatika, s katero ujame moč glasbenega sistema in preplete gibanje zemlje, vode in barv na udarne ritme priljubljene pesmi. Ta kimatični učinek, ki se nanaša na proučevanje vidnosti zvoka prek nadzorovanega premikanja delcev na vibracijskih ploščah ali membranah, je že leta 1680 odkril Robert Hooke. V tem eksperimentu je vibracije ustvaril mogočen zvok Sonyjevega glasbenega sistema MHC-V7D.
Alberto Ayala, direktor oddelka V&S pri Sony Evropa, je povedal: "MHC-V7D združuje zvočne in vizualne učinke, ki vključujejo upravljanje s kretnjami in LED-osvetlitev zvočnikov ter ustvarjajo edinstveno zvočno izkušnjo. Lepota kimatike se skriva v ustvarjanju čudovitih vizualij s pomočjo zvočnega tlaka sistema MHC-V7D in združuje zvok ter sliko na način, s katerim bodo ljudje uspešnico Hideaway videli v novi luči."
Pri ustvarjanju Sonyjevega videa je skupaj s svojo ekipo sodeloval tudi Yifei Chai, inovacijski arhitekt kreativne produkcije studia Unit 9. "V središču glasbenega sistema MHC-V7D se pesek, barva in voda gibljejo ob udarnih ritmih in ustvarjajo vizualno dovršene skulpture. V videu je ujeto potovanje znotraj glasbenega sistema MHC-V7D, ki gledalca popelje v skrivnosten svet zvoka." 
Nizkotonec v videu ustvarja vizualne učinke, ki se dopolnjujejo z instrumenti, prodornimi zvoki in vokali skladbe Hideaway ter tako posnemajo njeno potovanje skladbe od temnega in tihega začetka proti nizkotoncu, finalnemu vizualnemu postopnemu naraščanju. Zvočne vodne skulpture, ustvarjene s pomočjo petrijevke, napolnjene z vodko in nameščene na globokotonec MHC-V7D, prevedejo nevidne komponente skladbe v koncentrične kroge, ki se potrojijo s prodornim ženskim vokalom.
Moč zvoka je prikazana tudi na vibracijski kovinski plošči, prekriti s peskom in pritrjeni nad zvočnik. V videu lahko vidimo učinke razkošnih zvočnih frekvenc skladbe Hideaway, ki pesek oblikujejo v paleto različnih vzorcev in z zanimivimi vizualnimi učinki odkrivajo resonanco skladbe.
Za prikaz upravljanja s kretnjami glasbenega sistema MHC-V7D je bila uporabljena tudi magnetna tekočina (ferrofluid). Ta vsebuje magnetne nanodelce (~10 nm premera) v izotopni tekočini, zato ima vse značilnosti tekočine in magnetne lastnosti trdne snovi. Z elektromagneti, usklajenimi z ritmi skladbe Hideaway, se magnetna tekočina ritmično prikazuje v obliki abstraktnih konic in tako prikazuje mogočen bas skladbe s takojšnjim odzivom na stopnjevanje glasbe. Hkrati pa ponazarja tudi prostoročen način interakcije z glasbenim sistemom MHC-V7D s pomočjo enostavnega upravljanja s kretnjami.
Magnetno tekočino nato osvetlijo luči, ki se ujemajo z živahno večbarvno osvetlitvijo, sihronizirano z glasbenimi ritmi. Za prikaz tehnologije Smart High Power glasbenega sistema, s katero se da občutiti moč 1550 W zvočnega tlaka in prodornih nizkih tonov, je bila v nizkotoncu uporabljena kombinacija treh barv. Skakajoče gibanje barve ob skladbi Hideaway je posneto v počasnem posnetku, ki prikazuje ustvarjanje barvnih kombinacij in skakajoče barvne kroglice ob mogočnih ritmih sistema MHC-V7D. Video se zaključi z odmikom od zvočnika ob zaključku glasbe.
"Sodelovanje s Sonyjem na tem projektu mi je bilo v veliko čast in zadovoljstvo, hkrati pa se mi je ponudila priložnost za raziskovanje in preizkušanje področja kimatike, kar je oživelo doslej nepredstavljivo moč Sonyjeve zvočne tehnologije. Naš cilj je bil občinstvu omogočiti čutno izkušnjo, kakršne še niso doživeli, takšno, ki odraža naša občutja, ko se znajdemo v prostoru s tovrstnimi izjemnimi izdelki.
Rezultati so osupljivi: geometrijski vzorci, ki jih ustvarijo vibracije posebnih zvočnih frekvenc, voda, ki natančno posnema dinamični razpon vokalov in magnetna tekočina, ki pleše ter se preliva v spektakularne formacije, katere ustvarjajo elektromagneti ob spremljavi nizkih tonov," je povedal Cole Paviour, direktor podjetja Unit 9, ki so ga pri Sonyju izbrali zaradi njegovega mesta v novi generaciji digitalne filmske produkcije. Glasbeni sistem Sony MHC-V7D je v Sloveniji na voljo od julija, več informacij na www.sony.si.

torek, 4. avgust 2015

Najboljša nega po sončenju

Poletje se je prevesilo v drugo polovico, nekateri ste se vrnili z dopusta, drugi nanj šele odhajate. V obeh primerih je treba vedeti, da sonce ni prizanesljivo do naše kože, v vročih poletnih dneh je UV sevanje najmočnejše in poškoduje kožo, ki postane suha, luskasta in neelastična. Seveda ima nezmerno in nekritično sončenje še mnoge druge negativne in precej resnejše posledice, o katerih sem že pisala tukaj, vendar se za zdaj osredinimo samo na kozmetološke nevšečnosti, kot so izguba leska, vlage in prožnosti.
Da bi povrnili koži potrebna hranila in to, kar je izgubila med dopustniškimi dnevi ali drugimi priložnostmi, ko smo se nastavljali soncu, izberimo kakovosto nego za po sončenju. Tukaj je moj izbor nekaterih izdelkov na slovenskem trgu. Tudi, če koža ni opečena, se moramo zavedati, da je poleti bolj izpostavljena. Sonce in morje kožo do določene mere nahranita, a jo hkrati tudi izsušita in poškodujeta. Prav zato je na počitnicah običajno kremo za telo bolje v celoti zamenjati za losjon ali kremo za nego po izpostavljenosti soncu, ki kožo intenzivno vlaži, pomiri in obnavlja.
Heaven by Deborah Mitchell After Soother je blažilna krema za telo. Mleko za telo lahke teksture z esencialnimi olji hamamelisa, čajevca in sivke, vitaminoma A in E ter svilnatim proteinom hladi, vlaži in blaži kožo po sončenju, po pikih žuželk ali depilaciji. Ohranja porjavelost kože in s čudovitim vonjem odganja komarje. Primerno za vse tipe kože. Še posebej blagodejno deluje na kožo z ekcemom. Nanesite na kožo telesa po sončenju oz. kadarkoli je potrebno.
koža obraza bi bila veliko lepša in bolj zdrava z redno zaščito pred UV žarki
Predpogoj za zdravo kožo je, da jo čim manj obremenjujemo z izpostavljenostjo soncu in redno skrbimo za zaščito pred UV žarki. Prvi korak naj bo zato kakovosten losjon za zaščito pred soncem (za vse, ki vas dopust še čaka in se zavedate nujnosti zaščite kože in las na soncu, se tukaj nahajajo priporočila o varnem sončenju), drugi in nič manj pomemben pa losjon za nego po izpostavljenosti soncu.
Tudi, če nismo vidno opečeni, sonce kožo izsuši in zato je uporaba after sun losjona priporočljiva v vsakem primeru. Eucerin After Sun je pomirjujoč in hladilen losjon za nego po izpostavljenosti soncu za kožo, obremenjeno ali opečeno zaradi sonca, ki spodbuja njeno obnavljanje. Losjon je bil zasnovan posebej, da ublaži sončne opekline in občutek vročine na koži, ki je bila izpostavljena soncu. Vsebuje dve pomembni učinkovini: destilat nepozebnika in vitamin E.
La Roche-Posay Melt-in-gel iz linije POSTHELIOS je kot topljivi gel, vlažilna nega za izsušeno kožo in kožo, izpostavljeno soncu. Obogaten je s sestavinami, ki ponovno vzpostavijo ravnovesje lipidov in s tem pospešijo obnavljanje kože. Koža je pomirjena, navlažena in nahranjena. Tekstura gela je prijetna, se zlahka razmaže in ne vsebuje parabenov.
Ob NUXE Body 24-urnem vlažilnem mleku za telo, ki vlaži in hrani, bo koža pozabila na poškodbe zaradi sonca ter suhost in dehidriranost. Olje sladkega mandlja, sončnice in kokosa bogato hranijo suho kožo, medtem ko ji pšenični izvlečki zagotavljajo obilico vlage. Beli cvetovi pomarančevca in mandljevca mehčajo kožo telesa, da je le-ta mehka kot svila. Njegova tekoča tekstura je preprosto božanska. Obožujejo jo vsi tipi kože, saj se takoj vpije in tako omogoča, da se takoj po nanosu oblečete, saj na koži ne pušča mastnega leska.
NIVEA SUN vlažilni losjon za nego po izpostavljenosti soncu je vlažilna formula z alojo in avokadovim oljem, ki hladi, pomiri in vlaži kožo, obenem pa ohranja privlačno porjavelost. Losjon z intenzivnim vlažilnim delovanjem, ki ga koža hitro vpije, vsebuje naravne izvlečke morskega izvora. Z redno uporabo po sončenju povečuje raven vlage v koži in ji podarja občutek svilnate mehkobe.
Tudi koža obraza si bo zaželela po sončenju malce TLC ali nežne ljubeče nege. Naklonite ji slednjo z NUXE Masque Crème Fraîche de Beauté, 24-urno vlažilno in pomirjujočo osvežilno masko, ki bo samo v desetih minutah koži zagotovila potrebno vlago in svežino ter pomirila rdečino, zbadanje in pekoč občutek po sončenju. Tekstura združuje sončnično olje in makadamijo s svežino vlaženja. Osem rastlinskih mlečkov ter izvleček osočnika so zadolženi za vlaženje, medtem ko beli cvetovi pomarančevca in mandljevca, alantonin in čisti sok aloe vere kožo mehčajo in pomirijo. Nemastna tekstura te osvežilne maske je primerna tudi za uporabo na nežnem področju okoli oči.
Ta nežna okolica oči je morda po sončenju prav tako 'bogata' za kakšno drobno gubico ali dve več. Regenerativna krema za predel okoli oči Heavenly Eyes Regenerative Complex znamke Heaven by Deborah Mitchell intenzivno vlaži in zmanjšuje oteklost okoli oči. Zabriše temne kolobarje, drobne gubice in linije na predelu okoli oči. Intenzivno vlaži suho, dehidrirano in občutljivo kožo. Koža na predelu okoli oči je mehka in navlažena. Uporabimo zjutraj po čiščenju kože. Nanesemo z rahlimi pritiski na predel okoli oči.
Poskrbimo tudi za lase, ki so (ali pa še bodo) prav tako utrpeli precej škode zaradi UV žarkov in obenem še zaradi soli ali klora ter vetra. Izvirni recept Bogate kremne maske za suhe lase Le Couvent des Minimes združuje rožmarin, žajbelj in koprivo, ki sočasno z masažo pomagajo poživiti mikrocirkulacijo lasišča, meto, ki pripomore k ravnovesju lasišča in krepi kapilarna vlakna, lipo, ki zapira in gladi lasno povrhnjico, lešnikovo olje, ki hrani vlakna ter naredi lase mehke, in sijoče ter mandljevo maslo, ki krepi in hrani kapilarna vlakna.
Linija INDOLA Innova Sun Active se ponaša s štirimi pametnimi izdelki s Climate-shield kompleksom, palmovim mlekom in vitaminom E, ki sprostijo, osvežijo in navlažijo vaše lase. Vsebujejo dodaten UV-filter za zaščito las. Climate-Shield kompleks ustvari na laseh zaščito pred UV žarki, morjem in vetrom. Zmanjša cepljenje konic in poškodbe las do 80 odstotkov. Uporabljajte te izdelke tudi po vrnitvi z dopusta ali za zaščito pred urbanim in okoljskim onesnaženjem še dolgo v jesen.

ponedeljek, 3. avgust 2015

Avtotest: VW golf sedme generacije prepriča z vsemi elementi

Na testu sem tokrat imela novi Volkswagen Golf 1,6 TDI BlueMotion z opremo Highline z ročnim petstopenjskim menjalnikom in petimi vrati. Navdušujoča je bila zlasti poraba, ki je znašala v povprečju komajda sedem litrov na sto prevoženih kilometrov, pri čemer je seveda upoštevana tako mestna vožnja kot vožnja po avtocesti, na slednji se je novi golf sploh izkazal za izjemno varčnega.
Ker je za povrh dizelsko gorivo cenejše od bencina, bo tudi to nedvomno eden od odločilnih dejavnikov za nakup te nemške uspešnice, ki svoje uporabnike razveseljuje z BMT oziroma BlueMotion tehnologijo, ta vključuje denimo funkcijsko tipko start/stop za avtomatski zagon oziroma izključitev motorja, rekuperacijo zavorne sile (energijo, ki jo avto uporablja pri zaviranju, s pomočjo rekuperacije motor 'shranjuje' in jo uporabi pri zagonu motorja ali pri pospeševanju), omogoča nižjo porabo goriva in zmanjšuje škodljive emisije v ozračje.
Avto na testu je imel 81 kilovatov oziroma 110 konjskih moči, kar se je izkazalo za ravno pravšnjo mero, saj suvereno pospešuje in tudi na avtocesti ni od muh, kratkost njegove karoserije pa se odlično obnese tudi na raznoraznih serpentinah, ki jih recimo ne manjka na poti čez Ljubelj do Vrbskega jezera, kamor sem ta avto odpeljala na testni 'sprehod'.

Pomočniki za udobnejšo vožnjo

In ko avtomobilu v klanec vseeno nekoliko zmanjka sape ob običajnem načinu vožnje, pomaga vklop športnega načina, ki ima za edino neljubo posledico kajpak večjo porabo goriva. Na avtocesti in drugih ravninah bo, nasprotno, k manjši porabi prispeval eko način vožnje, vse te možnosti lahko izbirate tako na zaslonu, ki se odziva na dotik, kot tudi z gumbom pri prestavni ročici. Dodati moram še to, da avto vedno preverim tudi kar se tiče hrupa iz okolice in pri tem se novi golf dobro odreže, med vožnjo je v kabino slišati presenetljivo malo zunanjih zvokov.
Sama vožnja je tudi po daljšem času še vedno udobna, k temu prispeva obilo možnosti nastavitev vozniškega sedeža. Klima v testnem modelu z opremo Highline je dvoconska, zaslon na dotik (infotainment) je dvobraven in lepo odziven ter precizen. Na voljo je še bluetooth brezžična povezava in tako spredaj kot zadaj najdemo USB priključke. Tudi potovalni računalnik in razne komande na volanu so več kot zadovoljivi, natančni in kakovostni, pregledni ter logični, avdiopaket (zvočniki) pa so presenetljivo kakovostni. Edina stvar, ki sem jo pri testnem avtu pogrešala, je navigacija, ki pa se seveda da dokupiti. Testni model pa je imel senzorje za parkiranje in vzvratno kamero za varnejšo vzvratno vožnjo ter pregled nad okolico (ki je sicer doplačljiva opcija).

Golf ali Das Auto

Čeprav je na pokrovu testnega avtomobila, ki so nam ga posodili v AC Lovše na Rodici pri Domžalah, zapeljivo obljubljalo, da se dobi novega golfa že za 13.500,00 evrov, bi vseeno priporočala, da si bodoči lastnik zastavi višje cilje. To je namreč zares izhodiščna cena, brez kakršnekoli dodatne opreme, za povrh seveda z najšibkejšim motorjem. Odvisno seveda od okusa, a sama z avtomobilskim motorjem, ki ima manj kot 1,4 litra prostornine, nimam kaj početi.
Motor s prostornino 1,6 se mi zdi idealen tako z vidika zmogljivosti na cesti, kot še vedno sprejemljivega razreda, v katerega denimo 'pade' ob podaljšanju registracije. Prav tako se boste glede na želje in potrebe tudi sami odločili, ali vam bolj ugaja bencinski ali dizelski motor, ročni ali avtomatski menjalnik, vsaka od teh lastnosti ima svoje prednosti. Pri tem vam svetujem, da če se ozirate po golfu, vsekakor izkoristite posebne akcijske popuste, ki veljajo ob nedavni 40. obletnici prihoda golfa na avtomobilski trg, saj prihranek lahko znese tudi do 2.700,00 evrov.

Dejavniki, ki prepričajo

Kaj je tisto, kar lahko prepriča potencialnega kupca tega vozila? Nemara že samo dejstvo, da je ta model učakal sedmo generacijo izdelave, kar je gotovo spoštovanja vredno. Kar se tiče razreda družinskih avtomobilov, sploh v Evropi, a tudi širše, je prav golf postavil standard, po katerem se hočeš nočeš primerjajo njegovi tekmeci. Golf je sinonim za kakovostno izdelan avto, s prepričljivimi varnostnimi standardi in praktično obliko, ki obenem zadovoljuje tudi voznikove želje po učinkoviti vožnji, varčni porabi goriva in visoki zanesljivosti.
A tisto, kar mu morda manjka, je presežnik, tisto 'nekaj več', kar bi ga naredilo zabavnega, seksi in zapeljivega (vseeno moram dodati, da avtomobil premore dovolj strasti pri vožnji). No, morda klasični kupec golfa pravzaprav teh lastnosti niti ne išče, ko se odloča za avto. Golf se ob naraščajoči konkurenci številnih drugih avtomobilskih znamk v primerljivem razredu počasi sooča tudi še z eno težavo, nekoliko visoko ceno namreč (avto s testa recimo stane z vso dodatno opremo blizu 23 tisoč evrov).
A nič ne de, kdor želi in prisega na golfa, ga bo gotovo kupil, sploh tak voznik ali voznica, ki mu je prešnji golf že dobro služil. Z vsako novo generacijo golfa se lahko bodoči uporabnik nadeja in veseli novih izboljšav tako na področju motorjev, ki jim res ni kaj očitati, kot vse bolj na oko privlačnega oblikovanja v notranjosti avtomobila, ki je sedaj ujela ravno pravo mero med uporabnostjo in eleganco, s kančkom dodatka prestižnejših materialov, ki jih je prijetno gledati in se jih dotikati. Kar se tiče opreme, lahko v novi generaciji izbirate med paketi Trendline, Comfortline ali Highline.

V znamenju praktičnosti

Snovalci novega golfa so tudi nekoliko povečali prostor zadaj, da se sedaj udobneje sedi, a kljub vsemu je treba omeniti, da bo peta oseba v avtu, stisnjena na zadnji klopi na sredini, precej trpela v pomanjkanju udobja, saj je na tem mestu naslon za roko z držalom za pijače, ki se potegne iz sedeža. Štirje potniki v avtu so tako optimalna merica za udobno počutje vseh udeleženih.
Voznika pa bo očaral hlajen predal za rokavice pri volanu in predal za sončna očala nad vzvratnim ogledalom. Tudi prtljažnega prostora je spodobno veliko, v normalnih razmerah za 380 litrov prtljage, ki se lahko maksimalno poveča na 1.270 litrov, ko se zadnjo klop povsem zloži. Navduši tudi dejstvo, da ob zlaganju sedežev varnostni pasovi zadaj ostanejo lepo pritrjeni in da se poleg že standardnega isofixa za pripenjanje otroških avtosedežev v golfu nahajajo tudi pasovi za pripenjanje smučk.
Na splošno je treba še dodati, da je golf zelo varen avto pri različnih nezgodah, saj je na testu Euro NCAP dosegel vseh pet zvezdic, serijsko pa je vanj vgrajenih šest zračnih blazin za varnost voznika in potnikov. Precej visoke ocene je ta avto dobil tudi na testu zanesljivosti, ki predvideva obrabo določenih delov in intervale servisiranja. Vse našteto bi gotovo moralo zadovoljiti bodočega lastnika, kakor tudi dejstvo, da je golf avto, ki preprosto drži svojo ceno, tudi potem, ko ga po denimo sedmih ali desetih letih prodamo, ker smo se odločili za novejši model.

Jubilej, ki prepriča

Volkswagnov golf je najbrž najuspešnejši evropski avto vseh časov, saj je bilo do sedaj prodanih že krepko več kot 30 milijonov primerkov. Tudi po slovenskih cestah se vozi okoli 65.000 golfov. Prvi serijski golf je s tekočega traku v Wolfsburgu zapeljal 29. marca 1974, to pomeni, da je lani praznoval 40. rojstni dan. Golf je bil vedno na čelu inovacij, bil je denimo prvi v seriji, ki je imel od leta 1992 naprej vgrajeni čelni varnostni blazini. Tehnični mejniki serije so bili tudi prvi šestvaljni motor (VR6), tempomat, prvi dizelski motor z neposrednim vbrizgavanjem (TDI), sodobni štirikolesni pogon (syncro II) in še kaj. Leta 1997 je golf četrte generacije postal še bolj varen zaradi uvedbe sistema ESC.
ta skulptura Golfa GTI stoji v kraju Reifnitz am Wörthersee, kjer so leta 2011 slavili 35 let izdelave vozil GTI ter 30. obletnico srečanj GTI navdušencev ob Vrbskem jezeru
Leto kasneje je na trg prišel prvi golf s štirikolesnim pogonom s sklopko haldex (golf 4Motion). Leta 2002 je golf z modelom R32 prvič predstavil revolucionarni menjalnik z dvojno sklopko (DSG). Petica je postavila nove varnostne standarde s kar osmimi varnostnimi blazinami. Z golfom šeste generacije so od leta 2008 v ospredje začeli prihajati motorji TSI in napredni turbodizelski motorji (TDI) z direktnim vbrizgavanjem preko skupnega voda, ki so v vožnjo vnesli več dinamike pri nižji porabi.
Pri sedmi generaciji golfa (to izdelujejo v Wolfsburgu in Zwickauu v Nemčiji, v Fošanu na Kitajskem in v mehiškem Pueblu) so težo vozila inženirji zmanjšali za skoraj sto kilogramov, zato se je poraba goriva znižala še do 23 odstotkov. V tej zadnji generaciji so še posebej vredni občudovanja inovativni LED žarometi, dinamično uravnavanje dolgih luči Dynamic Light Assist ter dinamično uravnavanje svetlobnega snopa med vožnjo glede na nagib, smer in hitrost avta. Svojo moč ter inteligenco pokažejo tudi v zahtevnejših pogojih vožnje, denimo med močnim nalivom ali ponoči.

Plusi:

– zelo kakovostna in elegantna notranjost
– odličen pregled nad cesto, tudi zaradi žarometov
– praktičnost (veliko odlagalnih površin in predalov, sredinski naslon na zadnjih sedežih,
predalček za sončna očala, kljukice za obešanje garderobe)
– drži svojo ceno
– učinkovitost motorja in nizka poraba goriva

Minusi:

– ne ravno presunljiva zunanjost
– na trgu mu v tem cenovnem razredu konkurira precej tekmecev


Članek je bil objavljen v reviji Kamniške novice, julij 2015, v rubriki Ženska za volanom©
Besedilo in vse fotografije: Dragica Sušnik

nedelja, 2. avgust 2015

FerFud, najbolj fini grižljaji po fer ceni

FerFud je nova kulinarična izkušnja, ki na različnih lokacijah po Sloveniji ponuja fine grižljaje po fer ceni. Je uresničitev sanj dveh svežih obrazov na slovenski kulinarični sceni, Mitje in Janeza, ki ulične grižljaje pripravljata s strastjo do obujanja tradicionalnih slovenskih jedi, na kul, urbani način. Ljubiteljem ulične hrane želita približati kakovostno kulinariko po fer ceni. Ker pa je fer, da se pri tem dobro ustvarja tudi za druge, bodo vsi prihodki namenjeni v podporo projektu Botrstvo v Sloveniji.
od leve proti desni: Mitja Horvat, Lejla Helbl, Luka Jezeršek, Janez Karlin
Mladi chef Mitja Horvat in njegova 'desna roka' Janez Karlin sta junija začela svojo veliko kulinarično avanturo po Sloveniji. FerFud 'foodtruck', ki ponuja kakovostno ulično prehrano, sta parkirala na ljubljanski tržnici in obiskovalcem prvič postregla s finimi grižljaji, slovenskimi tradicionalnimi jedmi, pripravljenimi na sodoben način. Obiskovalce sta navdušila s prefinjenimi okusi, kakovostjo in inovativnim načinom plačila. Plačate namreč toliko, kot želite, ali s #FerFud objavo na Facebooku in Twitterju.
Pod mentorstvom mojstra Luke Jezerška in s Hoferjevimi sestavinami bosta fine grižljaje, po fer ceni, ponujala tudi v drugih krajih po Sloveniji, vsi FerFud prihodki pa bodo namenjeni v dobrodelne namene.
Obetavni chef Mitja Horvat je o projektu, ki pomeni uresničitev njegovih sanj, povedal: "S kulinariko se druživa, odkar sem kot dijak zašel v gostinstvo. Ker sem po srcu in duši tudi športnik, sem se vrgel v strastno ustvarjanje zdravih, a hitro pripravljenih jedi. Kot pravijo, prazna vreča ne stoji pokonci. In tako sem se podal na ulice. Ker le s finimi uličnimi grižljaji lahko ljudem približam pomen dobre hrane in hkrati širim pozitivno energijo. Življenje je le eno in jaz sem se odločil, da ga z uresničitvijo svojih sanj zajemam z veliko žlico!"
Razloge za to, da se je podal v svet kulinarike, je Janez Karlin strnil takole: "Krivim dedkove domače enolončnice in okušanje bratovih mojstrovin. Brez njih verjetno ne bi postal neutruden raziskovalec vedno novih kombinacij okusov in ustvarjalec umetnin na krožniku. Trudim se, vse dokler jedi ne izpopolnim do konca. In ko jo postrežem in ob tem vidim v očeh ljudi neizmerno zadovoljstvo, je to vse, kar potrebujem. Rad se sproščeno družim in odkrivam vedno nove hobije; veste, lahko sem tudi bobnar in žongler. A tisto, kar me najbolj osrečuje, je ustvarjanje nasmeha z dobrimi jedmi."
Navdušenci nad uličnimi grižljaji, ljubitelji tradicionalnih slovenskih jedi in tisti, ki so v koraku s trendi in iskanju dobrega tudi za druge, bodo lahko FerFud spremljali na spletni strani www.ferfud.si, FerFud Facebook strani ali @FerFud Twitterju. Seznam lokacij in prireditev, na katerih se bo moč okrepčati s finimi grižljaji po fer ceni, se bo dopolnjeval in osveževal. Na vsaki lokaciji bo FerFud postregel z okvirno 250 porcijami dnevno. Plačilo je možno z objavo na družbenih omrežjih, ki jo oddate s spletne strani www.ferfud.si in prejmete QR kodo, jo nato pokažete Mitji ali Janezu in okusite fini grižljaj. Druga možnost je plačilo po želji, kjer znesek v evrih določite sami, glede na to, koliko se vam zdijo fini grižljaji vredni.
Da so fini grižljaji ne samo slastni, temveč tudi kakovostni, zagotavlja Hofer, ki je k projektu pristopil kot dobavitelj in partner. "FerFud je projekt od ljudi za ljudi. Zgodba mladih kuharjev Mitje in Janeza, da obudita naše brbončice s slovenskimi tradicionalnimi jedmi na 'street food' način, je izjemna, izjemen pa je tudi namen samega projekta, to so fini grižljaji iz kakovostnih Hoferjevih sestavin, vse skupaj z dobrodelno noto, saj bodo šla celotna zbrana sredstva iz projekta v namen Botrstva. Prijazno vabimo na najbolj fer kulinarično izkušnjo na slovenskih ulicah z namenom,” je dodala Lejla Helbl, pristojna za marketing in komunikacije v Hoferju.