Tokrat sem vozila novi Mitsubishi Outlander PHEV, ki bi mu lahko rekla tudi prefinjeni ‘zeleni’ 4x4 terenec. Že na videz možat, mačistično velik - takega ženska za volanom že dolgo ni imela v rokah. Pogledi moških na parkirišču, kjer sem naredila prvi postanek, so imeli spoštljiv pridih.
Avto jih je močno pritegnil, kar ni nič čudnega, saj je Mitsubishi Outlander PHEV (okrajšava za Plug-in hybrid electric vehicle – po domače priključnohibridno električno vozilo) minuli mesec šele zapeljal na slovenske ceste in jaz sem ga v začetku junija vozila med prvimi.
Peresno lahko upravljanje velikana
Ogromen potniški prostor, obilica ‘resne’ opreme s skoraj vesoljskim ekranom na sredini, z vrsto komand in tipk, resno, skoraj direktorsko temno rjavo usnje v notranjosti in na sploh robusten izgled so me na začetku malo begali; koliko moči bo potrebno, da bom sploh sukala ta volan in krmilila vozilo čez drn in strn, kar se od vozila na štirikolesni pogon (4x4) nekako pričakuje?
V prebujni domišljiji sem že videla svojo podlaht na volanu, kako z nje poganjajo moške kocine, ko kroti vso to maso, a iz vzvratnega ogledala me je še vedno gledal prepričljivo ženski in kajpak naličen obraz. No, tudi dlake niso pognale, namesto tega sem presenečeno ugotovila, kako peresno lahko je obračanje na videz ‘moškega’ volana in kako subtilno se vozilo odziva na vsak njegov premik.
ne, to niso moje roke :) pač pa je volan za nekaj krogov prevzel moški sovoznik |
Prevrtimo komaj nekaj kilometrov naprej po ljubljanski obvoznici proti končni destinaciji in že se nisem več počutila možato, ampak bi se zlahka prelevila v kožo poslovno uspešne ženske, po možnosti s sedežem v nadzornem odboru ali upravi, ki se s takim avtomobilom suvereno zapelje ne le po mestu na pomembne sestanke, ampak v prostem času prevaža otroke in kakega soproga za povrh proti vikendu v gorah ali na adrenalinski izlet.
Namreč, novi Mitsubishi Outlander PHEV še zdaleč ni vozilo, ki je navdušilo samo moške opazovalce, ampak so ga čisto resno pohvalile tudi ženske. Paša za oči bo tudi kasneje, ne samo ob lansiranju, saj jih na slovenskih cestah ne bo ravno mrgolelo.
Prvi hibridni SUV ostaja neporažen
Veliko vozilo daje simbolično moč, SUV vozila oziroma terenci pa so zadnja leta super hit; ne le v tujini, ampak tudi pri nas in to upravičeno, saj je Slovenija s svojim razgibanim terenom, sploh v gorskih predelih, nadvse mikavna za njih.
Ko pa to sicer po dimenzijah veliko vozilo inženirji skombinirajo s pogonom na elektriko in mu v najbolj optimalnem načinu vožnje omogočijo, da golta samo 1,9 litra na sto kilometrov, ko ga opremijo tudi s priključkom za domače polnjenje na vtičnico, ne samo na električnih postajah, potem… potem dobimo uspešnico, ki bo zlahka ogrela srca vseh tistih, ki lahko za tako vozilo odrinejo skoraj 50 tisočakov (o podrobnostih in subvencijah, ki znesek znižajo, bo govora malce kasneje).
Ko so pri Mitsubishiju leta 2012 na pariškem avtomobilskem salonu premierno predstavili Outlander PHEV, je veljal za prvi priključni hibridni SUV. Zdaj na trgu ni več edini, a pravega tekmeca zlepa nima. Mitsubishijevi razvojni inženirji in oblikovalci so preprosto opravili odlično delo. Za utrditev položaja na trgu so se Japonci po prenovi ‘običajnega’ Outlanderja lotili še prenove priključno hibridne izvedenke PHEV.
Prenovljenemu Outlanderju PHEV so Japonci v primerjavi s prejšnjim modelom namenili bolj agresiven videz, ki se bolj sklada s filozofijo vozil SUV. Veliko pozornosti so odmerili kakovostnim materialom v notranjosti, boljši opremljenosti, še boljši vodljivosti, akustičnemu udobju in sodobnejši varnostni opremi. Inženirji so nekoliko spremenili tudi podvozje in s tem izboljšali vozno dinamiko novega Outlanderja PHEV. Outlander PHEV obvlada tako vožnjo na elektriko kot tudi v kombinaciji obeh motorjev, bencinskega in elektromotorja, ali pa celo zgolj bencinskega, kot pravi terenec pa je seveda tudi štirikolesno gnan.
Trije načini vožnje
Voznika in sopotnike pričaka v notranjosti bolj dovršena konzola, usnjeni sedeži in usnjene stranske obloge ter nov, ogrevan štirikraki volan. Od varnostnih novosti omenimo sistem UMS, ki vozniku preprečuje nenamerno pospeševanje (pri nenadnih pospeških med manevriranjem pri majhnih hitrostih samodejno zavre vozilo in s tem prepreči morebiten trk), 360-stopinjski video nadzor okolice vozila, zelo so izboljšali vdor zunanjega hrupa v potniško kabino. Outlander PHEV pa poleg izjemnega notranjega udobja (mimogrede, vozniški sedež je zdaleč najudobnejši, še veliko bolj, kot sovozniški ali potniški zadaj, da se ga nastaviti kar se da optimalno) odlikuje predvsem pogonski sklop.
EV tehnologija omogoča tri vozne načine: prvi je izključno električni ali EV način, pri drugem dela samo bencinski motor, ki pa med vožnjo polni akumulatorske baterije in tretji je vzporedni hibridni način, pri katerem delujeta bencinski in električni motor hkrati. Proizvajalec Mitsubishi Motors obljublja do 52 kilometrov avtonomne vožnje na izključno električni pogon (v praksi prej 40 kilometrov, op.), in čeprav ima Outlander PHEV ‘samo’ 89 kilovatov oziroma 120 konjskih moči, je to dovolj za odlično vozniško izkušnjo na vseh vrstah cest in vseh terenih. Občutek je, kot da bi avto lebdel na cesti, a v najboljšem smislu te besede, lahkotno, kot na leteči preprogi, na glede na izbokline ali vdrtine na cesti, tako da se občutek, da upravljate robustno vozilo, kaj hitro izgubi ob uglajenosti vožnje.
Skoraj sto izboljšav
Pogonski sklop ostaja praktično enak. Pod motornim pokrovom je dvolitrski atmosferski bencinski motor MIVEC, ki sam po sebi, kot že rečeno, razvije okoli 120 KM; v kombinaciji z baterijskima elektromotorjema (en je spredaj, drugi zadaj) iztisne iz sebe 200 oziroma 385 Nm navora in s tem je odlična alternativa 2,2-litrskemu turbodizelskemu motorju.
Po tovarniških podatkih naj bi porabil le 1,9 litra na 100 kilometrov in v zrak izpustil le 42 gramov CO2 na prevožen kilometer. Lahko ga polnimo s pomočjo običajne, 230-voltne vtičnice kar doma, polnitev bo trajala približno pet ur. S pomočjo priključka CHAdeMO boste baterije na hitrih polnilnicah napolnili v komaj 45 minutah.
Skupno je izboljšav skoraj sto; na zunaj se takoj opazijo posebno oblikovana, 18-palčna lita platišča, strešni antena v obliki plavuti morskega psa in ostrejše, agresivnejše linije nosu pokrova ter prednjega odbijača (kar so poimenovali kot ‘Dynamic Shield’) s 3-D rešetko in malenkostno spremnjen zadek. Prenovljena odbijača dodata kake štiri centimetre v dolžino, zaradi česar se zdi podoba novega Outlanderja sedaj nižja in vitkejša. V notranjosti nas pozdravijo že omenjeni nov štirikrak, opcijsko ogrevan volanski obroč, bolj dovršena sredinska konzola, na novo oblikovani merilniki, stikala za izbiro voznega načina in opazna, komapktna prestavna ročica avtomatskega menjalnika, s katerim izbiramo premikanje ali parkiranje vozila. Novost je oblazinjenje v črnem ali temno rjavem usnju ter zelo izboljšana zvočna zatesnitev.
Novi PHEV je na voljo kot petsedežnik s tremi paketi opreme (dva sedeža iz sicer sedemsedežnega Outlanderja sta ‘šla’ na račun baterijskih elektromotorjev). Osnovni paket intense je najcenejši (47.490 evrov), sledi oprema instyle (49.990 evrov), najbogatejša pa je oprema instyle+ (59.990 evrov), tako vozilo sem imela na testu. Zraven je treba prišteti še ceno kovinske barve, ki je dodatnih 550 evrov. Vendar pa se končna cena zniža za 4.500 evrov, toliko subvencije namreč lahko dobite od državnega eko sklada. Če se za hip povrnem k testnemu avtomobilu, ki so nam ga posodili v Avtocentru Šubelj v Radomljah, instyle oprema vsebuje dodatke, kot so LED žarometi, usnjene prevleke sedežev, ogrevanje sedežev in volanskega obroča ter parkirnega asistenta, elektronski nadzor za zapuščanje voznega pasu, ki se odzove z zvočnim opozorilom in aktivni tempomat.
Tujci so že prepoznali njegove pluse
Ne samo relativno visoka cena, ampak tudi neustrezna poučenost ljudi je morda kriva, da se za ta avto pri nas kupci ne bodo množično odločali, medtem ko je po Evropi čisto druga zgodba, v Veliki Britaniji pa je Mitsubishi Outlander PHEV sploh neverjetna prodajna uspešnica. Letno bodo pri nas prodali kakih deset takih vozil, tako da se ne čudite, če bo zelo opažen in da sem z njim požela toliko zanimanja v treh dneh testne vožnje.
Mitsubishi’s Outlander PHEV je v Veliki Britaniji samo dve leti po lansiranju postal tak hit, da je v segmentu električnih (EV) in hibridnih vozil (PHEV) dosegel kar 50-odstotni prodajni delež in se na Otoku prodaja celo boljše kot v domači Japonski. Zares škoda, da slovenski kupci komaj vedo zanj, kaj šele, da bi se zanj množično ogrevali. Pa je tega vreden s prav vsakega zornega kota in močno vam priporočam testno vožnjo, da se boste o tem tudi sami prepričali.
Plusi:
- odlično krmiljenje
- prenovljeno vzmetenje, ki je bolj po evropskem okusu
- nizka poraba in dolgoročna naložba v zeleno mobilnost
- luksuzna notranjost
- privlačen, robusten videz
- vrhunska opremljenost
- merjenje praktično vsega, kar obstaja (podatki o varčevanju, polnjenju baterije, dolgoročna in kratkoročna poraba, celo višinomer in podatkovna obdelava vseh vidikov vožnje)
- subvencija eko sklada
Minus:
- relativno visoka cena za večino potencialnih slovenskih kupcev
Besedilo in vse fotografije: Dragica Sušnik
Besedilo in vse fotografije: Dragica Sušnik
Članek je izšel junija 2016 v rubriki Ženska za volanom, Modre novice
hudo! taprava baba za vulanom ;)
OdgovoriIzbriši