torek, 27. december 2016

Avtotest: Nissan qashqai 1,2 360° - prepričljiv vtis

"Nissan Qashqai je družinski hatchback, ki misli, da je SUV." Predrzno trditev so zapisali v britanskem Autoexpressu in ženska za volanom je to nonšalantno izjavo preverila v primernih okoliščinah: namesto na morje po avtocesti in na lahkoten sprehod ob obali se je odpravila na Pokljuko, na rahlo zasneženo in poledenelo gozdno cesto, kjer je ugotovila, da ima novi qashqai druge generacije prav optimalne vozne lastnosti; ni ravno terenec, razen po obliki, a tudi na manj elegantnih voznih površinah se obnese.
prvi postanek sem vseeno naredila v Zaki pri Bledu
Toliko za uvod, sedaj si dotični avto, torej novi qashqai 1,2 360° (kot ime pove, s 360-stopinjskim nadzorom okolice s pomočjo kamer okoli vozila) in bencinskim vrstnim 4-valjnim motorjem 1,2 DIG-Turbo (ali krajše DIG-T) oglejmo od blizu.

Motor diha 'na polno'

Zakaj sem poudarila motor? Zato, ker gre za bencinski turbo pogon z direktnim vbrizgavanjem goriva, ki iztisne 85 kilovatov, preračunano 115 konjskih moči - s svojo poskočnostjo in navorom (največji navor 190 Nm v območju 2000 vrtljajev) namreč novinec preseneti vsakogar, vključno in predvsem seveda z voznikom samim. Motor sta razvila Nissan in Renault, poznamo ga že iz modela Nissan juke.
Dizelski motor v novem qashqaiju, ki sem ga preizkusila letos spomladi (klikni TU za članek), ima prav tako številne prednosti, toda ljubitelji bencinarjev bodo nad živahnostjo motorja s komaj 1,2 litra gibne prostornine prijetno presenečeni, razen morda nad končno porabo goriva, ki uradno merjena znaša precej manj od realne številke, dosežene med testom. Če je voznik bolj umirjen na stopalki za plin, kot sem ponavadi jaz, se motor drži pri nižjih vrtljajih, kjer je tih, poraba pa se takrat giblje okoli šestih litrov. Vozniki težje noge vztrajamo v višjih obratih, 'pridelamo' več hrupa in znatno večjo porabo, ki na koncu doseže (v mojem primeru) 9,1 litra na prevoženih sto kilometrov. Rezervoar za gorivo ima, mimogrede, 55 litrov kapacitete.
Rezultat dela Nissanovih inženirjev, torej novi qashqai, je ponovno uspešnica, ki se giblje na meji med uporabnostjo limuzine in SUV razreda, gre za tako imenovano 'crossover' vozilo, razred, ki je vse bolj priljubljen tako v svetu, kot pri nas. Pri tem so morali skleniti nekaj kompromisov, a konstrukcija je robustna, solidna, obenem pa elegantna in oblikovno zaokrožena, prijetni zunanjosti sledi interier vozila z uporabnim delovnim kokpitom, obiljem prostora in udobja tudi za sopotnike. Kompaktnost in prostoren prtljažnik z dvižnimi vrati zadaj (s pregradno ploščo za nakladanje) še utrdita odličen vtis na opazovalca ter uporabnika, saj novinec združuje dizajn terencev in tradicionalnih hatchback modelov ter napredne možnosti povezav v avtomobilu.
Vozniška izkušnja je dobra, prav tako udobje, pri čemer je treba poudariti minimalen vdor hrupa iz okolice in vibracij v potniško kabino. Vozilo doseže največjo hitrost 200 km/h; do sto kilometrov na uro pospeši v 9,1 sekunde. Pretikanje prestave (na testu sem imela šeststopenjski ročni menjalnik) se res ne more primerjati s premijskim razredom, še vedno pa je solidno in izguba moči motorja med prenosom je minimalna.
Zadovoljni bodo tudi tisti, ki stavijo na čistejše okolje, kajti ogljični odtis je nizek. Po zaslugi Nissanove tehnologije Pure Drive novi qashqai odda manj kot 120g/km emisij CO2. Nissanove motorje Pure Drive dopolnjuje sistem Stop/Start, ki samodejno prekine delovanje motorja, ko vozilo miruje, na ta način pa prihrani gorivo in zmanjšuje količino škodljivih emisij.

Varnost na najvišji ravni

Morda vas bo zanimala uporabnost vozila, ki je prostorno in odlično izdelano, s pozornostjo do detajlov. Novi qashqai se prodaja kot trivratna in petvratna različica (slednjo sem imela na testu, avto je posodila Avtohiša Malgaj z Viča) in štirimi vrstami motornih pogonov. Qashqai, ki je pred leti nasledil nissanovo almero, prijetno preseneča z višjim položajem sedenja med vožnjo in robustno zasnovo, ki spominja na terence s štirikolesnim pogonom, čeprav nima čistokrvnega ‘off-road’ pedigreja (mimogrede, poleg pogona na sprednja kolesa je na voljo tudi 4x4 verzija, poleg ročnega menjalnika pa še avtomatski dvosklopčni menjalnik). Prav hitro se je priljubil voznikom že ob lansiranju pred leti in postavil nova pravila v razredu ‘crossover’ vozil.
Avto v dolžino meri 4377 milimetrov, v širino 1806 mm, višina karoserije je 1590 mm, medosna razdalja 2646 mm, obračalni krog (minimalen) je 10,7 metra. 18-palčna alu platišča na pnevmatikah dimenzij 215/55 R18 še utrdijo gospodovalen videz novega qashqaija. Tudi cenovno je novinec prikupen (različica z opremo 360° in z 1,2-litrskim DIG-T motorjem s pogonom 2wd je na voljo od 24.600 evrov dalje, cena polno opremljenega vozila na testu je bila malo čez 27.000 evrov), primerljiv je s fordom focusom, škodo yeti, kio sportage ali volkswagnovim golfom, medtem ko je renaultov kadjar narejen na enaki platformi kot qashqai, le da je cenovno še nekoliko ugodnejši.
Novi qashqai, ki so ga lansirali letos, je torej druga modelska generacija, ki nadaljuje uspešno prehojeno pot prvega qashqaia, s tem da igro še nadgradi in jo naredi bolj zanimivo. Najbolj očitne in tudi najpomembnejše so izboljšave na področju varnosti in mulitmedijske tehnologije, vgrajene v vozilo, izboljšali so zasnovo oziroma konstrukcijo vozila, ki je na trg prišel v 4 nivojih opreme: kot visia, acenta, tekna in 360°.
Za zavorni sistem skrbijo zračno hlajeni diski spredaj, diski zadaj, servo ojačevalec, ABS z EBD in sistem za pomoč pri zaviranju v sili (BA). Za impreisvno podobo skrbijo še dnevne LED luči, električno nastavljivi in ogrevani zunanji ogledali s smerniki v barvi karoserije, odbijači spredaj in zadaj v barvi karoserije, sprednji meglenki s kromirano obrobo, halogenski žarometi, kljuke na vratih v barvi karoserije, kromirana obroba stekel, panoramska steklena streha in strešni nosilci ter zatemnjena zadnja stekla.
Kar se tehnike tiče, velja izpostaviti Around view monitor, 4 kamere za pogled okoli vozila s prikazom na zaslonu Nissan Connect, instrumentno ploščo s 5-palčnim barvnim TFT zaslonom, multimedijsko in navigacijsko napravo Nissan Connect Gen2 Kai s 7-palčnim zaslonom, inteligentni keyless ključ s tipko Start/Stop za zagon vozila, daljinsko centralno zaklepanje, elektronsko ročno zavoro, indikator tlaka v pnevmatikah, imobilizator ter pomoč pri speljevanju v klanec (Hill start assist). Tu so še sistem za prostoročno telefoniranje, dvopodročna, do pol stopinje Celzija nastavljiva klimatska naprava, senzor za dež in še kaj.

Skrbno izbrani materiali

Za boljše počutje v potniški kabini poskrbi dober zvok, ki prihaja iz šestih zvočnikov, prostoren predal pred sovoznikovim sedežem, drugi uporabni predali in police za shranjevanje predmetov, vključno z žepi na hrbtiščih prednjih sedežev, zadnja klop, ki se zlaga v razmerju 60:40, filter za cvetni prah oziroma kakovostnejši zrak, 12-V vtičnica spredaj in modri zob, USB priključek, ki se nahaja v predalu med sedežema spredaj, digitalna ura, ledvena opora na voznikovem in sovoznikovem sedežu, posebna ter individualno nastavljiva osvetlitev centralne konzole, upravljanje avdiosistema in potovalnega računalnika na volanu, usnjen volanski obroč in prav tako usnjena prestavna ročica in še kaj. Na zadnji klopi je sedenje udobno, prostora je veliko tudi za sopotnike.
Končna ocena: nova generacija qashqaia je celo z 'vstopnim' modelom 1,2 DIG-T bolj privlačna, kot prva. Spogleduje se, v mnogih elementih, z vozili iz višjega srednjega razreda, k čemur pripomore že zunanja oblika avtomobila, impresivni žarometi in maska, v notranjosti pa številni dodatki in tehnologija, ki skrbi za povezljivost, skupaj z odlično delujočim multimedijskim infotainment sistemom. Novi qashqai deluje ostro, dinamično in brezkompromisno, taka pa je lahko tudi vožnja z njim. Za materiale v notranjosti se vidi, da so bili skrbno izbrani, nobene sledi o cenenosti ni. Športno oblikovani merilniki v notranjosti, udobni, po več parametrih nastavljivi sedeži in barvni potovalni računalnik le še utrdijo ta premijski vtis, vključno z elegantnimi črnimi svetlečimi obrobami, ki jih ponavadi najdemo šele v visokem razredu. Čeprav se panoramsko strešno steklo ne odpira v celoti, v kabino spusti veliko dnevne svetlobe.
Oznaka 360 pomeni paket, ki se uvršča med najvišji dve opremi (Acenta in Tekna), a z dodano kopico varnostne opreme. Poleg sistema kamer (v prednji maski, na zadnjih vratih ter v obeh stranskih ogledalih), ki zagotavlja 360-stopinjski pogled na okolico avtomobila od zgoraj so tu še številni elektronski pomočniki. Multimedijski infotainment sistem deluje zelo dobro, na dotik se odziva nadvse intuitivno, sistem menijev je logičen in preprost, z lahkim dostopanjem do avdio nastavitev in navigacije.
Električna ročna zavora pomeni, da je na središčni konzoli več prostora, kar so izkoristili, da so ponudili še eno odlagalno površino več in dve držali za pločevinke oziroma pijačo. Prtljažnik s 430 litri prostora naredi odličen vtis, možno pa ga je z zlaganjem zadnje klopi povečati celo na 1585 litrov.

Le tako naprej!

Po ocenah Euro NCAP novi qashqai s svojo tehnologijo Safety Shield dosega najvišje varnostne standarde, ocenjene s petimi zvezdicami, najvišje ocene pa je dobil tudi, ko gre za varnost potnikov in otrok, ki se prevažajo v vozilu.
Sem spadajo recimo preprečevanje frontalnega naleta oziroma trka (avtonomno zaviranje), sistem za opozarjanje na menjavo voznega pasu, samodejno preklapljanje med dolgimi in kratkimi lučmi, sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika, sistem za opozarjanje na mrtve kote, prepoznavanje prometnih znakov in seveda že omenjene kamere na vseh straneh vozila za 360-stopinjski pregled nad okolico in gibanjem. Opcijsko je na voljo še sistem za samodejno parkiranje. Naštela sem ogromno stvari za končno ceno, ki jo dosega vozilo, ki je na testu name naredilo vrhunski vtis.

Plusi:

- odlična varnostna oprema
- zmogljiv in živahen motor
- izjemna uporabnost
- privlačna oblika
- odlično delujoč multimedijski zaslon in povezljivost

Minus:

- dokaj visoka poraba goriva pri nekoliko ‘težji’ nogi

Besedilo in vse fotografije: Dragica Sušnik
Članek je bil objavljen v reviji Modre novice decembra 2016, v avtorski rubriki Ženska za volanom©

Ni komentarjev:

Objavite komentar